وضعیت بارش برف چگونه است؟

احد وظیفه با بیان اینکه سامانه بارشی از روز گذشته در کشور فعال شده است، گفت: این سامانه از دیشب به طور کامل مناطق غربی، شمال غرب، مرکز و مناطق شمالی کشور را دربرگرفته است.

 

وی خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون استان های شمالی کشور (گلستان، مازندران، گیلان)، استان های غربی کشور (لرستان، همدان، چهارمحال و بختیاری، ایلام)، استان های دامنه البرز (زنجان، البرز، تهران و قزوین) بارندگی داشته اند که این بارندگی در قسمت های مرکزی به شکل باران و در ارتفاعات زاگرس و البرز به صورت برف بوده است.

 

وظیفه گفت: شهرستان های هشتگرد، نهاوند، دماوند در استان تهران بارش برف را داشتند.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در تهران میزان بارش باران قابل توجه است، خاطرنشان کرد: میزان بارش به اندازه ای است که احتمال آب گرفتگی در سطح شهر وجود دارد.

 

وی افزود: اخطاریه از سه روز گذشته درباره ابگرفتگی معابر داده شده است.

 

وظیفه با اشاره به اینکه این سامانه تا یکشنبه در کشور فعال است، تصریح کرد: این سامانه بارش برف سنگین را در چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات لرستان و در غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی را به همراه دارد.

 

وی شدت بارش این سامانه را برای پایتخت امروز عنوان کرد و گفت: این سامانه تا صبح روز دوشنبه تداوم دارد و بارش ها برای تهران همچنان تا دوشنبه پیش بینی می شود.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه بارش برف در ارتفاعات البرز نیز قابل توجه است به مسافران توصیه کرد: برای سفر به مناطق شمالی کشور حتما نیاز به زنجیر چرخ است. همچنین در گذرگاه های زاگرس مرکز و شمال غرب کشور هم بارش برف تداوم دارد پس استفاده از زنجیر چرخ برای عبور از این مناطق ضروری است.

 

وظیفه از تداوم این سامانه تا روز دوشنبه خبر داد و گفت: این سامانه دوشنبه از قسمت شرق کشور خارج می شود.

 

وی ادامه داد: عمده بارش این سامانه نیمه شمالی کشور است و نیمه جنوبی را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: هسته بارش در ارتفاعات زاگرس شامل استان های لرستان، ایلام، کردستان، چهارمحال و بختیاری پیش بینی می شود و هسته بارش در شمال کشور نیز در گیلان و ارتفاعات البرز خواهد بود.

 

وظیفه کمینه دمای هوای امروز تهران را سه درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: بیشینه دمای هوای امروز تهران نیز 6 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.