ملکی درباره جزئیات آتش سوزی پالایشگاه شهید تندگویان توضیح می دهد
سید جلال ملکی گفت: ساعت 199 دقیقه بامداد آتش سوزی گسترده در یک  مخزن نفت در پالایشگاهی واقع در جنوب تهران به سازمان آتش نشانی اطفاء داده شد.
 
وی افزود: این پالایشگاه در خیابان شهید رجایی واقع و برای اطفاء حریق آتش نشانان 9 ایستگاه به همراه چندین دستگاه خودروی پشتیبانی شامل تانکر آب ،‌ فماتیک،‌خودروی کف، خودروی تنفسی،‌لودر و جرثقیل به محل اعزام شدند.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به آغاز حریق از یکی از مخازن پالایشگاه اظهار کرد: محل آتش سوزی یکی از مخازن پالایشگاه بود که 500هزار لیتر مایع نفت خام درون آن وجود داشت.
 
ملکی ادامه داد: زمانی که آتش نشان ها به محل اعزام شدند مخزن کاملا شعله ور بود و حجم زیادی از شعله های آتش به آسمان متصاعد شده بود.
 
وی در خصوص وضعیت پالایشگاه تصریح کرد: در کنار مخزن آتش گرفته یک مخزن بزرگ وجود داشت که آتش در حال سرایت به آن مخزن بود و به این خاطر که در اثر شدت حرارت مخزن حالت شکسته به خود گرفته وضعیت برای اطفاء حریق دشوار شده بود.
 
ملکی با بیان اینکه آتش نشان ها از چند طرف برای خاموش کردن آتش اقدام کردند خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از سرایت آتش به سایر مخازن آتش نشان ها از چند طرف برای خاموش کردن حریق اقدام کرده و در نهایت نیز ساعت 4:15 آتش خاموش شد.
 
سخنگوی سازمان آتش نشانی با تاکید بر خسارت مالی بسیار زیاد این حریق اذعان کرد: آتش نشان ها ساعت 5:35 بعد از خنک کردن کامل مخزن محل را ترک کردند اما این حادثه خسارت مالی بسیار زیادی در پی داشت.
 
وی اظهارکرد: خوشبختانه در این حادثه فرد مصدومی گزارش نشد و 120 آتش نشان به همراه 45 دستگاه خودرو با کمک آتش نشانان باقر شهر و شرکت نفت آتش را خاموش کردند.