سفر ارزان بهترین عیدی معاون رئیس جمهور

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، با اشاره به اینکه دایره فعالان برگزاری نوروز باید گسترده‌تر شود افزود: تعریف مسیرهای جدید و مقاصد متنوع برای گردشگران از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد و بخش خصوصی باید با ارائه بسته‌های متنوع در مسیر هدف ارزان‌سازی سفرهای داخلی گام بردارد.

توزیع متوازن سفر

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: برای توزیع متوازن سفر در کشور باید سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشیم. این مسئله هم که سفرهای نوروزی با چه پیام و شعاری قرار است انجام شود اهمیت دارد، چراکه سفرهای نوروزی با سفرهایی که در دیگر مقاطع سال انجام می‌شود متفاوت است.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: سهم تبلیغات در رسانه ملی و نوآوری در ارائه محتوا به گردشگران نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود؛ جانمایی و ارائه اطلاعات موردنیاز هر استان به گردشگران از طریق تلفن‌های همراه در این مورد می‌تواند اثرگذار باشد.

اهدای جایزه نوروز

احمدی‌پور گفت: اهدای جایزه نوروز، به‌واسطه اقداماتی که در نوروز دستگاه‌ها و سایر فعالان این عرصه انجام می‌دهند، در تشویق و ترغیب افراد برای ارائه بهترین خدمات و محصولات مؤثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: هماهنگی با استانداران برای همراهی و مشارکت شهرداری‌ها در اجرای برنامه‌های نوروزی، مسئله‌ای ضروری است که باید به آن توجه کرد؛ همچنین تهیه و توزیع بروشورهایی با مضمون معرفی آیین‌های نوروزی و یادآوری ثبت جهانی نوروز در فهرست میراث جهانی یونسکو در وسایل حمل‌ونقل هوایی، ریلی و زمینی در انتقال این دانش در جامعه مؤثر است.

به گزارش میراث فرهنگی، شورای سیاست‌گذاری نوروز با حضور زهرا احمدی‌پور - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، محمدحسن طالبیان - معاون میراث‌فرهنگی، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، سمیع‌الله حسینی‌مکارم - معاون توسعه مدیریت، محمد بهشتی - رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، فرهاد نظری - مدیرکل دفتر ثبت آثار، حسن‌زاده - رئیس پژوهشکده مردم‌شناسی، محمدرضا کارگر - مدیرکل امور موزه‌ها، فرهاد عزیزی - مدیرکل امور پایگا‌ه‌های میراث جهانی، فاطمه کرباسی - مدیرکل حوزه ریاست سازمان، پوریا سوری - رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان، فرحناز امراللهی - مشاور رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و احمد محیط‌طباطبایی مشاور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری برگزار شد.