آمادگی کامل شهرداری تهران هنگام بارش نزولات

منصور باقرصاد قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به عملیات برف‌روبی در سطح شهر تهران، اظهار داشت: از اوایل امروز شاهد نزول رحمت الهی در سطح شهر تهران بودیم و در این راستا به دلیل آمادگی کامل در همه مناطق 22گانه خصوصا مناطق شمالی تهران عملیات برف‌روبی توسط نیروها، امکانات و تجهیزات لازم به خوبی صورت گرفت.

 

باقرصاد افزود: بیش از هزار و ۲۸۰ دستگاه خودرو و نزدیک به ۳ هزار نفر نیروی خدمات شهری، فضای‌سبز و رفت‌و‌روب برای عملیات برف‌روبی در آماده‌باش کامل بودند.

 

وی با بیان اینکه بیش از 158 ایستگاه پشتیبان در سطح شهر تهران فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: انجام عملیات برف‌روبی با ماشین آلات تخصصی برف‌روبی، شن‌پاش و محلول‌پاش و بیش از ۶ هزار مخزن شن و نمک در سطح شهر تهران صورت گرفته است.

 

باقرصاد خاطرنشان کرد: اکنون مناطق 22گانه به پاکسازی معابر درجه دو و سه می‌پردازند تا در این راستا نیز مشکلی به جهت تردد شهروندان محترم وجود نداشته باشد.

 

وی با اعلام این مطلب که با اقدامات به موقع شهرداری تهران در انجام  عملیات برف‌روبی، اکنون در هیچ مسیری در سطح شهر تهران مشکلی به جهت یخ‌زدگی وجود ندارد، افزود: براساس اطلاعات موجود از سطح مناطق 22گانه خصوصا مناطق‌شمالی هیچ مشکلی در تردد وجود ندارد و اگر هم موردی باشد، ناشی از تردد و حجم بالای خودروهاست.

 

وی با بیان این که در بزرگراه آزادگان با وجود آن که حجم بارندگی پایین بود اما به دلیل برودت هوا و مسطح بودن یخ‌زدگی وجود داشت، همچنین به جهت تردد خودروها شاهد حجم بار ترافیکی بودیم، اذعان کرد: اما نیروهای شهرداری تهران با همکاری پلیس‌راهور نسبت به بازگشایی بزرگراه آزادگان اقدامات لازم را انجام داده و با بازدیدهای صورت گرفته از این مسیر مشکلی هم در این زمینه نداریم.

 

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: بیشترین بارش‌برف در مناطق 5، 21 و 22 است اما در مناطق‌شمالی شاهد بارش‌برف کمتری هستیم.