اسکان مسافران گرفتار کولاک در سوادکوه

عبدالجواد توحیدی‌مقدم با اشاره به کولاک‌شدید در منطقه گدوک محور سوادکوه، اظهار کرد: کولاک‌ شدید در منطقه گدوک محور سوادکوه، کند‌ شدن خدمات‌رسانی امدادی و قفل‌شدن دستگاه‌های امدادی را به همراه داشته است.

وی با اشاره به حضور خود و اعضای ستاد مدیریت بحران و شورای تأمین سوادکوه در منطقه گدوک، افزود: ده‌ها نفر از نیرو‌های امدادی هلال‌احمر، پلیس‌راه، راهداری، انتظامی، بسیج، منابع‌طبیعی و محیط زیست در حال اقدامات امدادی هستند.

فرماندار سوادکوه از فعالیت ده‌ها دستگاه خودروی امدادی و فنی برای بازگشایی محور سوادکوه در گدوک خبر داد و با اشاره به اینکه مردم صبر و حوصله کنند و تا ساعاتی دیگر شاهد باز‌گشایی محور هستیم، خاطر‌نشان کرد: از ساعت 22 شب گذشته شاهد مسدود‌شدن محور سوادکوه از منطقه سر‌چمن فیروز‌کوه هستیم و کولاک شدید در منطقه گدوک، مسیر‌ دید را محدود و قدرت عمل را کند کرده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران سوادکوه با بیان اینکه بسیاری از وسایل نقلیه که در منطقه برف‌گیر محور سوادکوه تردد دارند، فاقد وسایل ایمنی و زنجیر چرخ هستند که سرعت فعالیت امدادی و عبور و مرور را سلب کردند، اظهار کرد: مانع اصلی مسدود‌ بودن محور سوادکوه در منطقه سر‌چمن فیروز‌کوه است و از پلیس‌راه سوادکوه هم برای مدیریت فعالیت‌های امدادی از تردد خودرو‌ها در محور جلوگیری می‌کنیم و حدود سه کیلومتر شاهد ترافیک در محور سوادکوه هستیم.

فرماندار سوادکوه از اسکان 400 نفر از مسافران و در‌راه‌ماندگان در پایگاه‌های مختلف محور سوادکوه در هلال احمر، راهداری و پلیس‌راه خبر داد و گفت: 150 تخته پتو، 500 لیتر بنزین و انواع مواد خوراکی در بین مسافران توزیع شد و 380 مورد بستن زنجیر چرخ و کمک موردی انجام شده است.