شهرداری نمی‌تواند به بحث ایمنی کارخانه ها ورود پیدا کند
رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به موضوع ناایمن بودن بازار تهران، اظهار داشت: همه نهادها و سازمان‌ها در خصوص این موضوع باید در کنار هم قرار گیرند.
 
وی گفت: تمام مسئولیت‌های ایمنی ساختمان‌ها بر عهده یک سازمان واحد و حتی مدیریت‌شهری نیست.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: قانون وظایف مختلفی را در بندهای مختلف در خصوص بحث ایمنی بر عهده سازمان‌های مختلف گذاشته است.
 
تقی‌پور افزود: بررسی ایمنی یک کارخانه و کارگاه مستقیماً بر عهده وزارت‌ کار و امور اجتماعی است، چرا که اگر این کارخانه در محدوده شهر هم واقع شده باشد، شهرداری نمی‌تواند به بحث ایمنی آن ورود پیدا کند.
 
وی تأکید کرد: شهرداری تهران تنها با حکم قضایی می‌تواند به موضوع ناایمن بودن ساختمان‌ها ورود پیدا کند، اگر چه ممکن نیست که مدیریت‌ شهری برای همه این اماکن بتواند حکم قضایی بگیرد، اما بدون تردید موضوع ایمن‌سازی یک ساختمان بر عهده یک سازمان و ارگان نیست.
 
تقی‌پور تصریح کرد: باید ستاد بررسی مسائل پایتخت که سازمان‌های مختلف مانند نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و غیره در آن عضویت دارند، تشکیل شود و این ستاد کار هماهنگی را انجام دهد.
 
وی در پایان گفت: سازمان و ارگان‌های مختلف باید در کنار یکدیگر کارهای خود را به درستی انجام دهند تا بتوانیم بحث ایمن‌سازی را اجرایی کنیم در غیر اینصورت در این خلاء موازی کاری و نبود تعیین شفافیت این آسیب‌پذیری را در بسیاری از ساختمان‌های قدیمی شاهد خواهیم بود.