کالاهای کسبه پلاسکو در فروشگاه های شهروند به فروش می رسند
محمد حقانی در سیصدو بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت:  باید شرایطی فراهم شود که هر چه سریع تر حمایتهایی از خانواده های آسیب دیده در حادثه پلاسکو و به ویژه خانواده 16 شهید آتش نشان صورت گیرد.
 
وی افزود: در کنار خانواده شهدا لازم است هر چه سریع تر برای کسبه متضرر شده در حادثه پلاسکو نیز برنامه ریزی شود زیرا این افراد در آستانه عید نوروز ضررهای زیادی را متحمل شده اند.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با ارائه پیشنهادی مبنی بر فروش اجناس کسبه پلاسکو در فروشگاه های شهروند اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که اجناس باقی مانده کسبه پلاسکو که در انبارهای آنها ذخیره شده بود با حق تقدم در فروشگاه های شهروند توزیع شود.
 
حقانی ادامه داد: در کمیسیون سلامت شورای شهر تهران پیشنهاد اختصاص 5 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از خانواده های شهدای آتش نشان و همچنین تجهیزات آسیب دیده آتش نشان ها درحادثه پلاسکو پیش بینی شده و امیدوار هستیم اعضا با این پیشنهاد موافقت کنند.
 
وی با اشاره به وضعیت نامساعد معیشت بسیاری از خانواده شهدای آتش نشان اذعان کرد: در بین آتش نشان ها فردی به شهادت رسیده که در خانه ای 30 متری در حریم پایتخت زندگی می کرده است و باید برای تهیه یک سرپناه برای خانواده این شهید وسایر شهدا برنامه ریزی شود.
 
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران  با اشاره به پایان عمر شورای چهارم شهر تهران تصریح کرد: در شرایطی که تنها 4 ماه به عمر شورای چهارم شهر تهران باقی مانده است درخواست ما این است که به موضوع حفظ باغات توجه شود.
 
وی درخصوص قطع درختان در یک باغ به وسعت 4هزار متر مربع در خیابان فرشته تهران اذعان کرد: در خیابان فرشته – خیابان حسابی روبروی بن بست ارباب باغی به مساحت 4 هزار متر مربع وجود دارد که متعلق به بنیاد مستضعفان است و درختان این باغ به طور شبانه با بیل مکانیکی قطع می شوند.
 
حقانی ادامه داد: سازمان بوستانها تا کنون 4 بار گزارش هایی را در رابطه با قطع درختان این باغ ارائه کرده و به دادستانی نیز این شکایت ارسال شده است.
 
وی از برخی مغایرت ها در تمدید پروانه ساختمانی برای ساخت و ساز در این باغ خبر داد و اظهار کرد: پروانه ساختمانی این باغ سال 92 صادر شده است و طی سال 92 تا 95 یکبار دیگر این پروانه ساختمانی تمدید شده است.
 
حقانی افزود: در صدور پروانه و تمدید آن مغایرت وجود دارد زیرا در پروانه اصلی ذکر شده که در این باغ درخت وجود داشته اما در تمدید آن به درختان اشاره ای نشده است.
 
وی در رابطه با محل دپوی ضایعات حادثه پلاسکو خاطر نشان کرد: پس از حادثه پلاسکو محلی واقع در منطقه 12 به وسعت 7 هکتار برای دپوی ضایعات حادثه پلاسکو در نظر گرفته شد اما متاسفانه این مکان اکنون بسیار آلوده بوده و بخارات حاوی آزبست در آن محدوده متصاعد می شود.
 
حقانی تاکید کرد: انتظار مردم منطقه 12 این است که پس از انتقال کامل ضایعات حادثه پلاسکو از محدوده 7 هکتاری منطقه 12 این مکان به فضای سبز تبدیل شود.