مکانیزه کردن پل عابر پیاده روبه روی مترو جوادیه/ افزایش سرانه فضای سبز

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در خصوص وضعیت محله جوادیه واقع در منطقه 16، با اشاره به حوزه های خدمات شهری، معماری، فرهنگی و عمران اظهار کرد: در تمامی این حوزه ها پیشنهاداتی از سوی اهالی و شورایاری محل مطرح شده که قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: در حوزه خدمات شهری، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و مشکلات ناشی از سد معابر و پارک وانت بارهای دستفروش در سطح محله در دست بررسی است.

پیرهادی به اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ و تخصیص سطل های تفکیک زباله های بازیافتی و پسماند خشک و تر، افزایش تعداد مخازن زباله در سطح محله اشاره کرد و گفت: این موضوع در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شورایاری محل درخواستی را مبنی بر افزایش سرانه و احداث فضای سبز و بوستان در سطح محله عنوان کردند که این مورد در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی، پیگیری و نظارت مستمر به منظور ساماندهی و جمع آوری معتادین و کارتن خواب ها از سطح محله را از موضوعات مهم عنوان کرد و افزود: در این زمینه از سازمان های مربوطه خواسته شده همکاری لازم را با مدیریت شهری داشته باشند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: جابه جایی و انتقال تیرهای چراغ برق فرسوده و خطر آفرین واقع در معابر محله از دیگر مواردی است که در دست بررسی است.

وی گفت: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز چند مورد در دست پیگیری است که از آن جمله می توان به بررسی امکان احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی، کانیو کردن جوی آب ها، جداول و فاضلاب ها در سطح محله به ویژه خیابان های ده متری اول و ده متری دوم و بررسی امکان انتقال، جانمایی مناسب و مکانیزه کردن پل عابر پیاده روبه روی مترو جوادیه (پل عابر مذکور، تنها دسترسی ساکنین به مترو جوادیه ) اشاره کرد.

پیرهادی در خصوص ترافیک پل زیر گذر جوادیه، بیان کرد: در این زمینه نیز قرار است هماهنگی هایی با پلیس راهور به منظور حضور مستمر و ساماندهی معضلات ترافیکی پل زیر گذر جوادیه صورت گیرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح هندسی زیرگذر جوادیه در ارتباط با امکان عبور اتوبوس های شهری و رفع معضلات ترافیکی بوجود آمده، اصلاح هندسی مسیر خروجی و ورودی زیرگذر جوادیه وهمچنین اصلاح هندسی کوچه های یکطرفه واقع در سطح محله و امکان بازنگری در راه اندازی مجدد ایستگاه اتوبوسرانی جوادیه – ولیعصر به منظور تسهیل عبور و مرور اهالی محله از دیگر مواردی هستند که در دست بررسی قرار دارند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سرفصل پیشنهادات شورایاری محله جوادیه در حوزه فرهنگی و اجتماعی، بیان کرد: پیش بینی و احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی چندمنظوره، احداث کتابخانه و سالن مطالعه، امکان احداث سوله بحران در سطح محله و پیگیری و هماهنگی لازم با نیروی انتظامی به منظور ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر در سطح محله در دستور کار قرار دارند.

وی بیان کرد: درحوزه برنامه و بودجه  شهرداری در سال آتی نیز تلاش می شود تا بودجه لازم به منظور احداث فضاهای فرهنگی، ورزشی چندمنظوره در محله، تملک ملک های متروکه از جمله املاک ریزدانه درحال تخریب، حمام ها، سینماها، فروشگاه قدس، بودجه جهت احداث سوله بحران، بودجه به منظور کانیو کردن جوی آب ها، جداول و فاضلاب ها در سطح محله به ویژه خیابان های ده متری اول و ده متری دوم تخصیص یابد.

پیرهادی افزود: سایر نهادها و دستگاه ها در محله جوادیه نیز باید همکاری لازم را در بخش های مختلف داشته باشند که از آن جمله می توان همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در خصوص مقابله با موضوعات مواد مخدر و همچنین حضور مستمر، مؤثر و فعال تر نیروی انتظامی، جهت تأمین امنیت موجود در سطح محله در موضوعاتی مانند سرقت منازل، اماکن و خودروها، زورگیری، نزاع و ... اشاره کرد.