نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فرسوده محله وردآورد/ تکمیل پروژه های نیمه کاره

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله وردآورد واقع در منطقه 21، با بیان اینکه باید نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور شست و شوی مخازن زباله و تفکیک سطل های زباله خشک و تر صورت بگیرد، اظهار کرد: علاوه بر این از شهرداری منطقه خواسته شده بر نحوه نگهداری، آبیاری و هرس درختان موجود در سطح محله نیز نظارت داشته باشد.

وی تصریح کرد: شورایاری محل درخواستی را مبنی بر احداث فضای سبز و بوستان، به ویژه در ابتدای ورودی محله وردآورد (از سمت بزرگراه شهید فهمیده) مطرح کرده اند که این موضوع در دست بررسی است.

پیرهادی بیان کرد: ساماندهی و جانمایی مناسب در خصوص مکان فعلی روز بازار محله وردآورد نیز در دست بررسی است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نظافت، رفت و روب و شست و شوی معابر، انهار، معابر و فضاهای عمومی محله، افزود: در این زمینه از شهرداری منطقه خواسته شده نظارت کافی داشته باشد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران همچنین به درخواست اهالی محل در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و گفت: تعریض و بازگشایی بلوار وردآورد از قسمت مرکزی به سمت شمال، پیش بینی و احداث خطوط اتوبوس رانی BRT)  از میدان آزادی تا وردآورد به منظور تسهیل تردد شهروندان محله) و ساماندهی و اصلاح معضلات ترافیکی چهارراه اصلی وردآورد و خیابان انقلاب از جمله مواردی است که در دست بررسی است.

وی ادامه داد: شورایاری محله وردآورد پیشنهادی را در خصوص بازنگری مجدد در خصوص مسیرهای حرکت اتوبوسرانی به منظور سرویس دهی مناسب تر به کل محله (بخش غربی و شرقی محله تحت پوشش حمل و نقل عمومی قرار گیرد) مطرح کرده اند که در دستور کار قرار دارد.

پیرهادی اضافه کرد: امکان احداث پل عابر مکانیزه در جاده مخصوص روبروی خیابان ولیعصر (عج) نیز در حوزه عمران در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در حوزه ترافیکی چند موضوع دیگر در دست بررسی است که از آن جمله می توان به امکان احداث پل عبوری برای دوچرخه سواران از خیابان طالقانی به سمت بوستان حضرت خدیجه(س)، امکان نوسازی ناوگان اتوبوسرانی فرسوده در محله، ساماندهی و بهبود عملکرد خط تاکسیرانی از متروی وردآورد به محله وردآورد و تکمیل پروژه های نیمه کاره از جمله پل نصر، عقب نشینی بلوار اصلی و ... اشاره کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز امکان احداث سالن ورزش مخصوص بانوان در سطح محله، ترمیم یا تعویض چمن مصنوعی زمین فوتبال، تجهیز ساختمان سرای محله از جمله وسایل ورزشی، رایانه، ملزومات اداری، کتابخانه، سالن مطالعه، امکان احداث کتابخانه و تجهیز آن در دست بررسی است.

به گفته پیرهادی ساماندهی و تعیین تکلیف قطعه زمین واقع بین سرای محله و ورزشگاه وردآورد و اجرای کامل طرح خیابان طالقانی، ساماندهی و تعیین تکلیف بناهای قدیمی و بلا استفاده در سطح محله و نظارت در خصوص ﺗﻄﺒﯿﻖ ﻧﻈﺎم ﺳﺎﺧﺖ و ﺳﺎزها با طرح تفضیلی از مواردی است که در حوزه معماری محله در دست پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد در بودجه سال آتی شهرداری تهران اعتبارات لازم به منظور تعریض خیابان اصلی وردآورد و  خیابان انقلاب، احداث بلوار خیابان طالقانی، تعویض چمن زمین فوتبال، احداث مجموعه ورزشی - تفریحی با مشارکت بخش خصوصی، احداث فضاهای آموزشی - فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی تخصیص یابد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به درخواست اهالی محل مبنی بر حضور پلیس راهور در سطح محله به منظور ساماندهی معضلات ترافیکی، گفت: این درخواست به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: امکان استقرار کلانتری نیروی انتظامی در سه راه کاروانسرای سنگی، واگذاری قسمتی از زمین واقع در ضلع جنوب اتوبان به منظور احداث مرکز بهداشتی و درمانی، امکان استقرار شعب بانک ها در محله از جمله بانک رفاه، بانک شهر، بانک ملت و سایر بانک ها و امکان ایجاد اداره آموزش و پرورش منطقه 21 (در حال حاضر فقط مناطق 21 و 22 فاقد اداره آموزش و پرورش هستند) از دیگر مواردی هستند که در دست بررسی است.