سه عامل مهم در تصادفات
سردار تقی مهری رییس پلیس راهور ناجا صبح امروز در مراسم ششمین گردهمایی بین المللی ایمنی راه در سازمان هلال احمر برگزار شد، گفت: در کشور در سال ۸۴ بیش از ۲۷ هزار نفر در تصادفات سالانه جان خود را از دست می‌دادند.
 
وی بیان کرد: در پایان سال ۹۴ شاهد کاهش این رقم به ۱۶ هزار ۶۰۰ بودیم و این نشان دهنده عزم خوبی در کشور است تا خسارت جانی و مالی کابران ترافیک کاهش پیدا کند. 
 
رییس پلیس راهور ناجا گفت: امروز همه جوامع مشکل ترافیک و حمل و نقل دارند که با زندگی شهر نشینی استفاده از وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده و به دلیل افزایش روز افزون خودرو از جهان سازمان ملل به سازمان بهداشت جهانی این ماموریت را واگذار کرد که سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ را اقدام برای ایمنی نامیده و طی آن الزاماتی از کشور‌ها خواسته شد.
 
وی بیان کرد: نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی رانندگی اقدامات مناسبی در اصلاح قانون انجام دادند در سال ۸۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مورد بازنگری قرار داده شد و تغییرات مناسبی در ان ایجاد شد که امروز نیز برای به روز کردن ان پیشنهادات جدیدی را ارایه کردیم.
 
سردار مهری اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در دهه ۸۰ مورد توجه قرار گرفت، بستن کمربند ایمنی بود که از رفتار خوب ترافیکی به شمار می‌رود، اما هنوز سرنشینان عقب خودرو کمتر از کمربند ایمنی استفاده می‌کنند. بر اساس اماری که در ۹ ماه امسال توسط پزشکی قانونی اعلام شده است شاهد کاهش ۲. ۷ درصدی کشته شدگان بوده ایم.
 
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود یک میلیون گواهینامه در کشور صادر شده  و بیش از ۱. ۵ میلیون خودو به چرخه ترافیک اضافه شده است، اکنون ۱۹ میلیون خودرو و ۲۵ میلیون راننده فعال در کشور داریم.
 
رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: طبق آمار ۹ ماهه سال ۹۵ نزدیک ۵۹ درصد کسانی که در تصادفات بعد از صحنه تصادف جان خود را از دست می‌دهند که در این زمینه باید برای مجروحان بعد از صحنه تصادف برنامه ریزی هایی را در نظر گرفت که پلیس راهنمایی رانندگی در سال‌های اخیر اقدامات مناسبی را جهت هماهنگی بیشتر دستگاه های اورژانس، آتش نشانی و امداد و نجات انجام داده است.
 
وی افزود: با به کار گیری توان نیروی انتظامی در مقاطعی مانند تعطیلات عید نوروز، تعطیلات تابستانه و زمستانه توانستیم برای کنترل رفتار رانندگان اقداماتی انجام دهیم.
 
سردار مهری بیان کرد: سه عامل مهم در تصادفات نقش اصلی دارند که پلیس وظیفه دارد به نقش راه، خودرو و سهم راننده رسیدگی کند. 
 
وی با بیان اینکه استانداردهای خودرو نسبت به سال گذشته بهتر شده است، اما باید برای بهتر شدن آن نیز تلاش کنیم، گفت: ۷۳ درصد تصادفات منجر به مرگ در کشور در خارج از شهر‌ها اتفاف می‌افتد که در ۹ ماهه ۵ هزار ۳۰۰ فقره تصادف داشتیم و اکنون هزار دورببن در سطح کشور به ۱۸۰۰ عدد افزایش یافته است.