طبق قانون مجوزی برای جمع‌آوری کودکان متکدی نداریم
مجتبی عبدالهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: طی سال‌های اخیر اقدامات گسترده‌ای به منظور جمع آوری معتادان و تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر  انجام شده که طرح مهربانی از جمله این اقدامات است.
 
وی با اشاره به اینکه بازگشت به تحصیل کودکان یکی از راهکارهای مناسب برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، افزود: در طرح مهربانی که با همکاری مناطق 22گانه شهر تهران انجام می‌شود، کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و بسترسازی‌های لازم برای بازگشت به تحصیل آنان ایجاد شده، همچنین در پی بررسی معضلات موجود در خانواده‌های این افراد در صورت لزوم اقدامات حمایتی مناسب انجام می‌شود.
 
عبدالهی با بیان اینکه طبق قانون مجوزی برای جمع‌آوری کودکان متکدی نداریم، افزود: براساس قانون، شهرداری تنها موظف به جمع‌آوری متکدیان و تحویل آنان به مراکز حمایتی بوده که این اقدام نیازمند همکاری تمامی سازمان‌های مربوطه است.
 
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: پس از جمع‌آوری معتادان به منظور گذراندن دوره ترک اعتیاد و سم‌زدایی در کمپ‌ها نگهداری شده تا درمان شوند و سپس برای تکمیل چرخه بهبودی و انجام اقدامات بعدی برای دوره 6 تا 9 ماهه به مراکز بهاران منتقل می‌شوند تا مورد روان درمانی و مشاوره‌های مددکاری قرار گیرند.