روش های خانگی برای درمان کک و مک

کک و مک دارای دو نوع بوده و نوع مادرزادی آن در بحث ما مطرح نمی باشد. نوع دیگر کک و مک در سنین کودکی و بعد از آن اتفاق می افتد و با درمان های خانگی بخوبی نتیجه حاصل خواهد شد. این عارضه در افراد با پوست و مو روشن، بیشتر اتفاق می افتد. در اغلب موارد در اثر تابش آفتاب، ملانین (رنگدانه های پوستی) به طور نا هماهنگ و بیش از حد تولید می شود و در آن ناحیه حساس ایجاد کک و مک می کند.

استفاده از روش های خانگی برای درمان کک و مک

تاثیر خامه ترش در درمان کک و مک

افرادیکه دارای پوست های حساسی هستند، احتمال دچار شدن به کک و مک بیشتر است و درمان آن روند طولانی تری خواهد داشت. خامه ترش یکی از راه های درمان کک و مک است. یک قاشق مرباخوری خامه ترش را به آرامی برای مدت 15 دقیقه روی پوست در محل کک و مک مالیده و بعد از این مدت آن را با یک حوله نرم از روی پوست پاک نمایید. سپس از یک مرطوب کننده استفاده فرمایید.

 

 

استفاده میوه استوایی پاپایا در درمان کک و مک

پاپایا یک میوه استرالیایی است که آنزیم پاپاین موجود در آن، در درمان کک و مک و لکه های تیره روی پوست بسیار موثر است. شما می توانید از ترکیب میوه پاپایا با شکر یک اسکراب برای درمان کک و مک تهیه کنید. با ماساژ بوسیله این لایه بردار شما به پوستی روشن و بدون لکه های پوستی خواهید رسید.

روش دیگر استفاده از میوه پاپایا این است که چند قطعه از آن را درون میکسر ریخته و از آب آن استفاده کنید. از آب آن بر روی قسمت هایی که کک و مک موجود است استفاده فرمایید و بعد از بیست دقیقه شستشو را انجام دهید. این کار را روزانه تکرار کنید تا نتایج خوبی بگیرید.

ماساژ با روغن کرچک موثر در درمان کک و مک

از روغن کرچک در درمان کک و مک استفاده کنید. صبح ها پانزده دقیقه با این روغن قسمت های کک و مک را ماساژ دهید و با حوله نرم آن را پاک کنید.

چای کیسه ی گیاهی در کک و مک

بابونه، نعناع و لیمو سرشار از آنتی اکسیدان هستند. این ترکیب های گیاهی کمک بسیاری به حذف کک و مک می کنند. شما می توانید در جهت درمان کک و مک از چای کیسه ای (تی بگ) این گیاهان که البته گیاه طبیعی در آن موجود باشد، استفاده فرمایید. هر سه چای کیسه ای را به مدت 30 ثانیه درون آب یخ بگذارید و بعد به مدت 30 دقیقه روی محل کک و مک قرار دهید.

 

گوجه فرنگی یک راه آسان برای کاهش آثار کک و مک تا حذف آن ها

 

از برش های گوجه فرنگی بر روی محل کک و مک استفاده فرمایید و بعد از یک ساعت آن را شستشو دهید. این کار را روزی دو بار تکرار کنید تا نتیجه خوب آن را بمرور مشاهده فرمایید.

 

 

آب هویج موثر در کک و مک

 

قبل از خواب آب هویج را به قسمت های دارای کک و مک بمالید و به خوبی آن را ماساژ دهید. بگذارید روی صورت شما باقی بماند و صبح آن روز صورتتان را شستشو فرمایید. این کار برای کاهش رنگدانه های کک و مک، نتایج مناسبی خواهد داشت.