تلاش بهزیستی برای مناسب سازی منازل مددجویان

محمدرضا اسدی با اشاره به موضوع مناسب سازی معابر استان تهران جهت تردد معلولان، اظهار کرد: علی رغم پیگیری ها و اقدامات انجام شده از سوی شهرداران هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی تصریح کرد: در بحث مناسب سازی، جلساتی با حضور استاندار تهران و سایر دستگاه ها برگزار شده است و تأکید ویژه ای بر انجام وظایف هر سازمان و دستگاه شده است.

اسدی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هیچ وظیفه ای را در بحث مناسب سازی معابر ندارد، گفت: این کار به عهده شهرداری است و بهزیستی تنها در بحث مناسب سازی منازل مددجویان وظیفه دارد.

معاون توانبشخی بهزیستی استان تهران ادامه داد: در حال حاضر در رابطه با مناسب سازی منازل مددجویان اقدامات خوبی صورت گرفته است و بنا داریم در این زمینه از ظرفیت خیرین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اولویت های سازمان بهزیستی استان تهران در سال ۹۶ مناسب سازی تمامی منازل مددجویان است که در این زمینه به دنبال فراهم کردن شرایط هستیم.

اسدی افزود:یکی دیگر از مشکلات معلولان، عدم مناسب سازی ایستگاه های مترو است به طوری که تعداد اندکی از ایستگاه های مترو و بی آر تی مناسب سازی شده اند که البته شهرداری وعده داده این موارد را پیگیری کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران ادامه داد: طبق اعلام شهرداری در سال جاری مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جهت مناسب سازی معابر هزینه شده است که این رقم در قبال تعداد معلولان در شهر بسیار ناچیز است.

وی بیان کرد: در بحث مناسب سازی معابر باید علاوه بر انجام برنامه های مدون، آگاه سازی نیز از سوی رسانه ها و به خصوص رسانه ملی صورت گیرد که در این بخش صدا و سیما عملکرد مناسبی را نداشته است.