مجلس سد راه افزایش تعداد اعضای شورای شهر در کلان شهرها/ دولت هم حتی موافق است

گروه اجتماعی- عبدالمقیم ناصحی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان این که اعضای شورای شهر تهران تعداد اعضا را بر اساس جمعیت موجود در پایتخت و پیچیدگی های اداره امور کافی نمی دانند، عنوان کرد: اعضای شورای شهر تهران در شرایط فعلی بر اساس معادلات جمعیتی باید به 45 تا 51 نفر افزایش یابد.

وی با بیان این که دولت نیز موافق با افزایش تعداد اعضای شوراهای شهر به ویژه در کلان شهرها است، ادامه داد: اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم دارند حتی تعداد اعضا را به 21 نفر کاهش دهند یعنی 10 نفر از تعداد فعلی نیز کم کنند که این از دید ما بی مهری به شوراها و شهر تهران است.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید در مورد تدبیری که در پشت این تصمیم وجود دارد، پاسخگو باشند، اظهار کرد: تصمیمی که در هیئت دولت برای افزایش تعداد اعضا گرفته شده است نیاز به زمان برای طرح مجدد در مجلس شورای اسلامی دارد.

ناصحی با اشاره به نیاز شهر تهران به نظارت دقیق تر و نیز پایش اصولی تر بودجه شهرداری اظهار کرد: برای چنین اقدامی با 31 نفر نیز کمبود داریم چه برسد به کاهش آن. لذا اگر می خواهیم بر برنامه هایی که برای شهر تصویب می کنیم نظارت دقیق نیز داشته باشیم باید اعضای بیشتری در شورا حضور داشته باشند.

لیلا موسوی نسب