علائم بیماری «لوپوس» را بشناسید
محمدی پزشک متخصص با اشاره به بیماری لوپوس اظهار داشت: بیماری لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن علیه سلول های سفید واکنش نشان می‌دهد و سبب آسیب مفاصل، پوست، کلیه و سیستم عصبی می‌شود.
 
وی بیان کرد: این بیماری در زنان جوان بیشتر خود را نشان می‌دهد و زنان 9 برابر مردان بیشتر در معرض خطر بروز این عارضه هستند. طبق آمارها، از هر 2 هزار و 500 نفر یک نفر به این بیماری دچار می‌شود.
 
محمدی ادامه داد: نور خورشید، استرس های روحی و عفونتهای ویروسی از عوامل خطرساز در بروز چنین بیماری است و اگر فردی سابقه ژنتیکی داشته باشد زودتر از دیگران به این عارضه دچار می‌شود.
 
وی عنوان کرد: درد و تورم مفاصل، قرمزی گونه‌ها و بینی، ریزش مو، زخم دهان، احساس خستگی، درد قفسه سینه، تب، بی اشتهایی سردرد و تشنج از جمله علائم این بیماری محسوب می‌شوند.
 
محمدی ادامه داد: در صورت بروز علائم بیماری لوپوس برای جلوگیری از درگیر شدن ارگانهای مهم بدن مانند کلیه، مغز، قلب و سیستم خونی باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.
 
وی یادآور شد: نارسایی کلیه، تشنج و عوارض مغزی و همچنین نارسایی تنفسی از دیگر عوارض مهم این بیماری محسوب می‌شود و نور آفتاب برای این نوع بیماران به شدت ضرر دارد.