ورود سامانه جدید بارشی از ابتدای هفته/ کاهش ۵ تا ۱۰ درجه هوا در نیمه شمالی کشور

امین‌حسین نقشینه درباره وضعیت جوی سه  روز  آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که از روز گذشته غرب و شمال غرب کشور را در بر گرفته بود امروز نیز در بخش‌هایی از شمال غرب و  مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و موجب بارش‌های پراکنده باران می‌شود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور افزود: سامانه بارشی جدیدی از عصر فردا شنبه مجددا غرب کشور را در بر می‌گیرد که در این میان غرب، شمال غرب، شمال، دامنه‌های زاگرس و البرز مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

نقشینه تصریح کرد: این سامانه بارشی جدید نیز بارش‌های پراکنده باران، رگبار و رعد و برق را به دنبال دارد و شدت بارش‌ها در نیمه شمالی کشور یعنی استانهای مازندران و گیلان بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه از صبح روز یکشنبه شاهد ورود جریانات شمالی خواهیم بود، گفت: این جریانات شمالی موجب کاهش دما در نیمه شمالی کشور خواهد شد و شدت بارش‌ها را در استان‌های ساحلی خزر افزایش می‌دهد.

این کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: این سامانه بارشی که از فردا تا روز دوشنبه فعال خواهد بود موجب بروز رگبار، باران، رعد و برق و در ارتفاعات برف خواهد شد.

نقشینه با اشاره به کاهش دمای نیمه شمالی کشور تصریح کرد: با ورود سامانه بارشی جدید و شمالی شدن برخی جریانات کاهش دمای  پنج تا 10 درجه‌ای از روز شنبه تا دوشنبه نیمه شمالی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به وضعیت جوی استان تهران نیز  اظهار کرد: تهران نیز از فردا تا اواخر وقت روز دوشنبه با بارش‌های متناوب باران مواجه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه این سامانه بارشی دوشنبه از شمال شرق خارج خواهد شد گفت: در طی این مدت اکثر نقاط کشور تا حدودی با کاهش دما مواجه می‌شود اما از روز سه‌شنبه شاهد افزایش دما در کشور خواهیم بود.