هرگونه تخلف بهداشتی را به سامانه 190 گزارش دهید!

سیدحسن هاشمی در مراسم بسیج سلامت نوروزی درباره ایجاد دفاتر سلامت ممیزی محیط بهداشت اظهار داشت: به هر حال مردم از ما در حوزه غذا و آشامیدنی‌هایی که از بازار تهیه می‌کنند انتظار سلامت آن را دارند که بخشی از وظیفه این سلامت مواد غذایی برعهده سازمان ملی استاندارد، همچنین دامپزشکی و سازمان غذا و دارو و در نهایت معاونت بهداشت وزارت بهداشت است. 

وی ادامه داد: براین اساس معاونت وزارت بهداشت بر نانوایی‌ها و مراکز بین راهی که مردم در آن استراحت می‌کنند و همچنین جاهایی که مردم مواد غذایی و آشامیدنی تهیه می‌کنند نظارت دارد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: بنابراین با ایجاد دفاتر سلامت ممیزی بهداشت محیط درصدد هستیم تا نظارت‌ها را به خود مردم واگذار کنیم که این کار در تهران شروع شده است و در کل کشور گسترش پیدا می‌کند و تاکنون بالغ بر 20 شرکت کار خود را در مناطق مختلف شروع کرده‌اند. 

هاشمی با اشاره به رتبه‌بندی موسسات و مراکزی که به مردم در این حوزه خدمات می‌دهند، افزود: براساس این رتبه‌بندی‌ها نظارت‌های دقیق بهداشتی نیز صورت می‌پذیرد. 

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما این است که تا بتوانیم با رعایت بهداشت حرفه‌ای به سمت نزدیک شدن استانداردهای مواد غذایی پیش رویم. 

طرح بسیج سلامت نوروزی از امروز 15 اسفند شروع به کار و تا پایان نوروز ادامه خواهد داشت که در این طرح تیم‌های بهداشتی محیط وزارت بهداشت نسبت به توزیع مواد غذایی، آشامیدنی، آب و... نظارت بهداشتی خواهند داشت که در این راستا مردم می‌توانند هرگونه تخلف بهداشتی را به سامانه 190 گزارش دهند.