عزم جدی شهرداری برای حفظ فضای سبز

 محمدباقر قالیباف شهردار تهران در مراسم روز درختکاری و افتتاح هزار هکتار جنگل‌کاری در دامنه جنوبی البرز که با حضور رئیس مجلس همراه بود،‌ تاکید کرد که همه در مقابل حفظ و گسترش جنگل باید تلاش کنیم.

قالیباف یادآور شد: محیط زیست مهمترین شاخص کیفیت در روستا و شهرها به شمار می رود و طی دهه های اخیر به این باور رسیدیم که اگر محیط زیست را از دست دهیم هیچ چیزی نخواهیم داشت.

شهردار تهران افزود: نباید برای معضلات زیست محیطی به گذشته و پیشینیان اشاره کرد و در این راستا آدرس غلط داد؛ قطعا آلودگی هوا امر مهمی است اما اینکه بگوییم آلودگی هوا ریشه در جمعیت تهران دارد امر نادرستی است چرا که بروز آلودگی هوا ریشه در خودرو و وسایل متحرک شهر دارد که باید تلاش شود این مدیریت ضعیف و ناکارآمد را در حوزه‌های مختلف با تاکید بر حفظ محیط زیست حل کنیم.

وی با یادآوری مذاکرات با رئیس مجلس برای پیگیری رفع آلودگی هوا گفت: بارها به دکتر لاریجانی اعلام کردم که اولین مشکل در این راستا بحث مدیریت و ناکارآمدی است به گونه‌ای که امروزه روز به روز شاهد گسترش آن هستیم.

شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تلاش کرده تا با خرید باغ‌های شهر تهران آن را به پارک‌های عمومی تبدیل کند، افزود: تنها در منطقه یک تهران 1700 میلیارد تومان هزینه کردیم تا باغات را به پارک تبدیل کنیم که این نشان دهنده عزم جدی شهرداری برای حفظ فضای سبز است.