آزادی 5 گروگان در پی اقدام به موقع پلیس

سردار ناصر اصلانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر وقوع گروگانگیری در یکی از روستاهای اطراف شهرستان شوط واقع در استان آذربایجان غربی، رسیدگی به موضوع با حساسیت ویژه ای در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، موفق شدند محل اختفاء گروگانگیران را شناسایی کنند، افزود: گروگانگیران در قبال آزادسازی آنها درخواست مبلغ 500 میلیون ریال وجه نقد را کرده بودند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه از همان لحظات اولیه گروگانگیری، کلیه امکانات پلیس برای رصد تحرکات گروگانگیران بسیج شده بود، تصریح کرد: با انجام تحقیقات و عملیات ویژه پلیسی محل اختفای گروگانگیران شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی در یک عملیات ضربتی چهار نفر از عاملان این حادثه دستگیر شدند.

اصلانی با هشدار به کسانی که سعی دارند امنیت جامعه را خدشه دار و آسایش عمومی شهروندان را سلب کنند، خاطرنشان کرد: هر پنج گروگان صحیح و سالم از دست گروگانگیران آزاد و تحویل خانواده شان شدند.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان غربی در پایان با اشاره به اینکه، پلیس به موجب قانون و با اقتدار با قانون شکنان برخورد خواهد کرد، اظهار داشت: آزادسازی گروگان ها، موجب خوشحالی مردم منطقه شده و موجی از شادی و نشاط را در بین مردم و بویژه اهالی روستا ایجاد کرد.