لزوم رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از وقوع سرقت
سردار محمدرضا مقیمی با بیان اینکه وضعیت سرقت ها در پنج استان کلان مناسب نیست، اظهار داشت: در بقیه استان ها  همکاران ما در ناجا توانستند با کنترل و برنامه ریزی مناسب از وقوع سرقت ها جلوگیری کنند.
 
وی با اشاره به کشفیات خوب در زمینه سرقت توسط پلیس کشور خاطر نشان کرد: سرقت های خرد که در ساعت اولیه شب با عنوان سرقت سر شب اتفاق می افتاد پلیس باید با هوشیاری این موضوع را کنترل کند که در این زمینه مردم نیز می توانند با رعایت هشدار های انتظامی نقش بسیار مهمی ایفا کنند.
 
رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه در ماه آخر سال سرقت های خرد مانند کیف قاپی ، جیب بری و... افزایش پیدا می کند، اضافه کرد: درکشف به وقوع سرقت ها توانستیم آمار را به دو درصد افزایش دهیم.
 
سردار مقیمی با اشاره به کاهش چهار درصدی سرقت ها در کشور در 11 ماهه سال 95 نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: در ایام پایانی سال به دلیل حمل پول زیاد توسط شهروندان برای خرید و وسوسه سارقان جهت سرقت و کیف قاپی باید اطلاع رسانی لازم به شهروندان به ویژه خانم ها در خصوص عدم حمل وسایل غیر ضروری مانند طلا و جواهرات و مراقبت از اموالشان انجام تا از وقوع حوادث ناخوشایند جلوگیری کنیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: هموطنان در ایام عید قبل از ترک منزل ضمن رعایت نکات ایمنی جهت پیشگیری از وقوع سرقت، منزل را به همسایگان و افراد مطمئن و قابل اعتماد بسپارند.