تقدیر آموزش و پرورش از هاشمی

در این جلسه لوح تقدیری با امضای وزرای کشور و آموزش و پرورش، توسط مرضیه گرد معاون وزیر آموزش و پرورش به سیدحسین هاشمی استاندار تهران و سید شهاب‌الدین چاوشی معاون سیاسی وی اهدا و از تلاش و زحمات آنها به خاطر موفقیت‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران قدردانی شد.

استاندار تهران گفت: تهران به عنوان پیشانی نظام اسلامی همواره باید در عرصه آموزش و پرورش الگویی برای سراسر کشور باشد.

وی اظهار کرد: محور توسعه جوامع ،نه ماشین و پول؛ بلکه انسان‌های فرهیخته هستند و کار تربیت انسانها نیز بر عهده آموزش و پرورش،معلمان و مربیان است.

هاشمی با بیان اینکه مصوبات شورای آموزش و پرورش استان باید با واقعیت‌های تکنولوژی و فرهنگ جامعه سنخیت داشته باشد، افزود: تربیت نسل جدید کاری مهم و ارزشمند است و هرچه تربیت صحیح به کار گرفته شود، در تعالی کشور موثرتر است.

مرضیه گرد، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش  نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست دولت تدبیر و امید استفاده از طرفیت‌های مادی و معنوی است، تصریح کرد: برای موفقیت کشور توجه به زیربنا به ویژه آموزش و پرورش مهم است.

وی افزود: توجه به رفع آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، سلامت و اوقات فراغت آنها و هدایت تحصیلی از اولویت‌ها است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از فاصله زیاد بین مدرک‌گرایی با اشتغال گفت: افزایش ظرفیت‌ها و اختیارات قانونی شوراها در این بخش اثرگذار است.

سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در حاشیه جلسه خاطر نشان کرد: در این جلسه موضوع آسیب‌های اجتماعی مدارس، پیش‌بینی اعتبارات برای کنترل حقوق شهروندی و بررسی ساخت مدارس و کمبودهای آموزشی مجتمع‌های مسکن مهر که مورد تاکید استاندار تهران است ،بررسی شد.