تخفیف میلیاردی شهرداری به جانبازان و معلولان در بخش حمل و نقل عمومی

علیرضا دبیر در بررسی اصلاحیه مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیکی حمل و نقل عمومی شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر فرمانداری با مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل و نقل عمومی در سال جاری مخالفت کرده‌‌ است و این مصوبه در شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه شورا و شهرداری درباره بلیت حمل و نقل عمومی دوگانه برخورد می‌کند، گفت: از یکطرف شهرداری قیمت تمام شده بلیت مترو را 2500 تومان اعلام می‌کند و از طرف دیگر می‌گوید از بعضی از اقشار پول بلیت گرفته نشود که این موضوع با هم برابری نمی‌کند.

دبیر یادآور شد: دولت اجازه افزایش نرخ بلیت را نمی‌دهد و از سوی دیگر نیز مردم از سهم 33 درصدی خود در حال حاضر 22 درصد را پرداخت می‌کنند و دولت علی‌رغم اینکه سهم خودش را پرداخت نمی‌کند اجازه نمی‌دهد مردم هم سهم خود را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: 985 میلیارد تومان شورا مصوب کرده به بهره‌برداری مترو کمک کند که در سال 97 به بیش از هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 22 میلیارد تومان تخفیف در مترو، 10 میلیارد تومان تخفیف در اتوبوس، 20 میلیارد تومان سرویس معلولان و 10 میلیارد تومان نیز در بخش ایثارگران تخفیف‌هایی ارائه شده است.

دبیر یادآور شد: سرجمع تخفیف‌ها در حوزه حمل و نقل عمومی در شهر تهران 62 میلیارد تومان است و بدون کمک‌های دولتی پرداخت شده و از درآمدهای شهرداری بوده است.