واکنش وزیر آموزش و پرورش به سوالی در خصوص افزایش حقوق فرهنگیان

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: فرهنگیان به بنده گفته‌اند هر خبرنگاری که راجع به مسائل مالی با شما صحبت کرد، جوابش را ندهید.

احمدی دانش آشتیانی افزود: فرهنگیان می‌گویند همه جا عنوان می‌شود که مطالبات آنها چه می‌شود؛ ما خبر خوش و اقداماتی را که انجام می‌دهیم خود فرهنگیان متوجه می‌شوند و اگر پولی داده شود به حساب آنها می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص کتاب‌های تلفیقی در دوره ابتدایی که در دستور کار است، تصریح کرد: این کاری است که در نظام‌های آموزشی کشورهای دیگر نیز عنوان شده است از این نظر که می‌گوییم دانش‌آموز باید مطالبی را که می‌خواند با زندگی‌اش ارتباط داشته باشد.

احمدی دانش آشتیانی خاطرنشان کرد: برای ایجاد ارتباط، وضع این است به صورت آزمایشی مطالب به صورت تلفیقی ارائه شود تا دانش‌آموزان به صورت مجموع مطالب را یاد گیرند؛ برای نمونه درس ریاضی را که یاد می‌گیرند در جاهای دیگر نیز کاربرد داشته باشد و باعث افزایش کیفیت آموزش شود.

وی در خصوص رویکرد آموزش و پرورش در انتخابات آتی متذکر شد: انتظار آموزش و پرورش و همه دستگاه‌ها این است که مردم مشارکت حداکثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: حضور پررنگ‌تر و حداکثری مردم باعث اقتدار نظام است و مهم نیست مردم به چه کسی رأی می‌دهند بلکه مهم حضور زیاد پای صندوق‌های رأی است.