تاکید رستمی بر لزوم هزینه‌کرد صحیح بودجه اشتغال جوانان

جلسه بررسی وضعیت اشتغال جوانان با حضور مسئولان حوزه ساماندهی امور جوانان و جمعی از مسئولین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ساختمان شماره ۲ وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

رستمی در توضیح اولویت موضوعی این جلسه عنوان داشت: در تبصره ۴ ماده ۹۴ قانون برنامه ششم توسعه که برای اولین بار تصویب شد مقرر شده است یک پنجم منابع درآمدی این ماده قانونی در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان هزینه شود و این وظیفه بر عهده وزارت ورزش و جوانان محول شده است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه هم اندیشی مسئولین حوزه اشتغال و مسئولین حوزه جوانان برای هزینه صحیح و برنامه ریزی شده این بودجه در امور اشتغال جوانان است.

معاون ساماندهی امور جوانان در ادامه به ظرفیت های حوزه جوانان اشاره کرد و اظهار داشت: در حوزه جوانان ۳ ظرفیت عمده وجود دارد اول سازمان های مردم نهادجوانان هستند که می توان با تقویت و حمایت از آنها پایداری و اثرگذاری این سازمان ها را بالا برد، دوم مراکز مشاوره ازدواج و خانواده است که البته این ظرفیت در زمینه برنامه ریزی برای ازدواج جوانان کاربردی تر است و سوم مراکز رشد اجتماعی در قالب خانه های جوان است که می توان با تملکی کردن خانه جوان بر کیفیت و تداوم آن  تاثیر گذاشت.