وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضا بیانگر ضعف حوزه مدارا است
سید حسن موسوی چلک رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در همایش مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: خلأ و فقدان مدارای اجتماعی مشکلاتی زیادی را در جامعه ایجاد کرده است.
 
وی افزود: در سال‌های گذشته شعار روز مددکار مطالبه اجتماعی، مسئولیت اجتماعی و نظم اجتماعی در نظر گرفته شده بود و امسال با بهره‌گیری از قرآن کریم شعار مدارای اجتماعی در نظر گرفتیم زیرا در قرآن کریم بیش از 70 مرتبه از واژه مدارا استفاده شده است.
 
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: وجود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضایی کشور نشان می دهد که ما در جامعه در زمینه مدارای اجتماعی دارای ضعف هستیم و آمارهای طلاق، کودک آزاری و همسر آزاری این مسأله را تأیید می کند.
 
موسوی چلک با اشاره به اینکه علت اصلی وقوع 17 میلیون تصادف در سال سرعت و سبقت غیرمجاز است، تأکید کرد: این مسأله نشان می‌دهد که در زمینه مدارای اجتماعی دچار ضعف هستیم و این موضوع باعث نگرانی شده است.
 
وی افزود: آمار بالای زندانیان نشان می دهد که باید در زمینه مدارای اجتماعی بیشتر کار کنیم و باید آموزش ها را از زمان کودکی آغاز کنیم.
 
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی بیان داشت: مدارای اجتماعی به معنی به رسمیت شناختن حقوق افرادی است که با آن‌ها زندگی می کنیم.
 
وی افزود: انجمن مددکاری اجتماعی کشور امروز سرمایه‌های زیادی دارد و سازمان‌ها و نهاد‌های بسیاری با ما در ارتباط هستند اما ما سعی کردیم وارد بازی های سیاسی نشویم و اعتقاد داریم بازی های سیاسی ظلم به علوم اجتماعی است و باید باور کنیم این زندگی حق ما نیست و این موضوع ربطی به دولت ندارد و به خودمان باز می گردد. اگر ما با یکدیگر مهربان باشیم زندگی بهتری خواهیم داشت. همه این مسائل نشان می‌دهد مهربانی می‌تواند جایگزین خشونت باشد.