تنبیه با خط کش آهنی بخاطر بلد نبودن ریاضی!

فیلمی در شبکه‌های مجازی منتشر شده که در این فیلم، دانش‌آموز پسر یکی از روستاهای جنب کرمان از تنبیه بدنی خود با خط کشی آهنی معلم آن هم به دلیل بلد نبودن درس ریاضی خبر می‌دهد.

در همین رابطه امید سلاجقه رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش  استان کرمانگفت: ابوطالب دانش‌آموز ابتدایی ساکن یکی از روستاهای رودبار جنوب کرمان است که به دلیل بلد نبودن درس ریاضی از سوی معلم مورد تنبیه بدنی با خط کش قرار گرفته است.

وی افزود: در پی این حادثه تلخ مدیر آموزش‌وپرورش رودبار جنوب استعفا داد و آموزگار این مدرسه روستایی که مدیر آموزگار است از سمت مدیریت برکنار شد و پرونده وی برای رسیدگی و صدور رای به هیئت رسیدگی به تخلفات اداری ارجاع شد.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان کرمان گفت: بارها به معلمان اعلام کرده‌ایم که تنبیه بدنی دانش‌آموزان تخلف است و بخشنامه‌های مربوط در این رابطه را نیز ابلاغ کرده‌ایم اما متأسفانه بازهم این تخلف در برخی مدارس مشاهده می‌شود.

به گزارش تسنیم، بهمن سال گذشته نیز تنبیه یک معلم در رودبار کرمان باعث شد مداد به سر دانش‌آموز فرو برود که با دستور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، معلم مورد نظر آماده به خدمت شد.