سرانجام پرونده قتل عام 8 نفر در ایرانشهر چه شد؟

خانی دادستان عمومی و انقلاب ایرانشهر با اشاره به پرونده قتل عام 8 نفر در ایرانشهر گفت: با توجه به عدم مراجعه اولیای دم جهت اجرای حکم قصاص، این پرونده در راستای ماده 356 قانون مجازات اسلامی توسط رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان به دفتر معاونت اول قوه قضائیه ارسال شد.

 

گفتنی است؛ طبق ماده 356 اگر مقتول یا مجنیٌ‌علیه یا ولی دمی که صغیر یا مجنون است ولی نداشته باشد و یا ولی او شناخته نشود و یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است و رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوط تفویض می‌کند.

 

 20 دی ماه سال گذشته خبری مبنی بر قتل عام 8 نفر در ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان منتشر شد.

 

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس استان سیستان و بلوچستان ساعاتی بعد در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت 12 ظهر ماموران پلیس در تماس کارمند اداره بهداشت در جریان وقوع جنایتی خونین در روستای نصرآباد ایرانشهر قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل آنها با جسد خونین 5 کودک، دو زن و یک مرد روبرو شدند. 

 

وی ادامه داد: کارمند اداره بهداشت در تحقیقات اولیه ادعا کرد زمانی که برای تزریق واکسن هپاتیت به روستا آماده متوجه باز بودن در شده و پس از ورود به خانه با این اجساد روبرو شده و موضوع را به پلیس اطلاع داده است.