شعار ایجاد پنج میلیون شغل قالیباف، حرف دل مردم و جوانان است/ اشتغال و بیکاری مشکل اصلی/هدف گذاری دقیق قالیباف

گروه اجتماعی- اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه در حال حاضر حدود هفت میلیون نفر بیکار در کشور داریم، گفت: بیکاران شامل جوانان، افراد تحصیل کرده و مردم هستند که معضل اصلی کشور همین موضوع است.

وی با بیان اینکه دولت آینده برای مقابله با بیکاری باید سالی حداقل یک و نیم میلیون شغل ایجاد کند، افزود: در دولت آینده اولویت اول باید اشتغال و رفع بیکاری باشد و اگر دولت در این زمینه موفق باشد در ظرف چهار سال می تواند شش میلیون شغل ایجاد کند.

دبیرهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما کف ایجاد شغل را پنج میلیون نفر در نظر می گیریم اما انتظار داریم که با همت بالای مسئولین، هماهنگی قوای سه گانه، مدیریت متحد، منسجم و مستحکم، بیکاری از جامعه رخت بربنندد.

رنجبرزاده با بیان اینکه مجلس این آمادگی را دارد تا به دولت در این زمینه کمک کند، تاکید کرد: وقتی حدود هفت میلیون بیکار در جامعه داریم و علاوه بر آن، سالانه تعدادی بر این جمعیت بیکار افزوده می شود، اگر فردی رئیس جمهور شود و به ایجاد اشتغال توجهی نداشته باشد، می خواهد کدام مشکل را حل کند؟.

وی با اشاره به شعار محمدباقر قالیباف مبنی بر اینکه در صورت پیرروزی در انتخابات پنج میلیون شغل ایجاد می کند، افزود: شعار قالیباف حرف دل مردم و جوانان است. این هدف گذاری ایشان دقیق و درست است. وی مشکل اصلی جامعه را دیده و برای آن برنامه دارد که مطمئنا در این زمینه موفق خواهد شد چرا که فردی بسیار توانمند، شاخص، فعال، با انگیزه و مصمم است.

نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قالیباف توان اداره امور کشور را دارد، تصریح کرد: قالیباف دارای ویژگی های برجسته ای است و در دوره 12 سال گذشته در مدیریت کلان شهر تهران نشان داد که مدیریت قوی دارد و می تواند امید را به دل مردم و جوانان برگرداند.

رنجبر زاده با بیان اینکه رئیس جمهور باید بیدار، هوشیار و مصمم باشد، تصریح کرد: رئیس جمهور باید پاسخگوی مشکلات جامعه و بخصوص بیکاری و ایجاد اشتغال در کشور باشد که در قالیباف چنین ویژگی وجود دارد.

وی تاکید کرد: در روز 29 اردیبهشت هر فردی که به سمت صندوقهای رای می رود، در درجه اول، برای رای دادن جهت تقویت نظام و در درجه دوم برای رفع بیکار و ایجاد شغل، است.

دبیرهیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ایجاد شغل را مطالبه حقیقی مردم از رئیس جمهور آینده دانست و افزود: اگر این هدف محقق نشود و شغلی ایجاد نشود، یعنی به مشکل و مطالبه اصلی مردم بی توجهی شده است.

وی اظهار امیدواری کرد تا دولت آینده بتواند پاسخ این مطالبه مردم را بدهد.