39 درصد از مراجعان به شبکه‌های بهداشت مردان هستند

محمد شریعتی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش روز جهانی ایمنی و سلامت کار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار ،‌اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی تهران با همکاری سیستم حوزه سلامت محیط کار توانست در این مدت اقدامات شایسته‌ای انجام دهد.

وی افزود: در پی سال گذشته بیش از 100 نفر نیرو در بحث سلامت محیط کار جذب شد. در حالی که مجلس هیچ مجوزی برای جذب نیرو به ما نداده بود و ما این نیروها را با روش‌های پیمانکاری و شرکتی جذب کردیم.

شریعتی ادامه داد: با توجه به اینکه شعار اشتغال و کار مهمترین شعار امسال است و همچنین از کار کردن به عنوان جوهر زندگی بشر یاد می‌شود لازم است به بحث سلامت محیط کار نیز توجه ویژه‌ای شود.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: در این بین افرادی که در بحث سلامت کارگران در حال فعالیت هستند نقش ویژه‌ای دارند و این موضوع زمانی اهمیت پیدا می‌کند که این افراد وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند.

وی گفت: خوشبختانه شبکه بهداشت تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران صد درصد کامل شده است و این شبکه‌ها در حال ارائه خدمات هستند.

شریعتی درخصوص میزان مراجعان به شبکه‌های بهداشت توضیح داد: با توجه به بررسی‌های انجام گرفته مشخص شد 39 درصد مراجعان به این شبکه‌ها را مردها و همچنین کودکان زیر یک سال تشکیل می‌دهند. اما آنچه که مهم است این است که مردها وقت مراجعه به شبکه‌های بهداشتی را ندارند و ما باید در محل کار به مردها سرویس بدهیم و مراقب سلامت آنها باشیم.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان گفت: نیروی کار برای مراجعه وقت کافی ندارد و این موضوع باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.