جزئیات نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور

بهنام سعیدی گفت: این نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در سال 96 بود که به ریاست سازمان و با حضور نمایندگان عضو کارگروه مدیریت بحران برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه درباره سیلاب‌های اخیر آذربایجان شرقی، غربی، کردستان، زنجان و... بحث و تبادل نظر شد، گفت: در این جلسه بر ضرورت جبران هرچه سریع‌تر خسارات و بازسازی این مناطق تاکید شد و دستگاه‌های مربوطه نیز گزارشی از عملکرد خود در این خصوص را تشریح کردند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های فعالیت و نحوه همکاری سازمان‌های مردم نهاد در حوزه مدیریت بحران را یکی دیگر از دستورات این جلسه برشمرد و گفت: درباره لایحه دائمی شدن سازمان مدیریت بحران نیز اعضا به بحث و تبادل نظر پرداخته و مقرر شد تا پس از بررسی نواقص موجود مجلس در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد تا در اولین فرصت قانون سازمان مدیریت بحران کشور دائمی شود.

سعیدی ادامه داد: در این جلسه بر ضرورت آمادگی دستگاه‌ها به هنگام بحران و عکس‌العمل به موقع‌شان نیز تاکید شد و دستگاه‌ها گزارشی از عملکرد خود از ابتدای سال جاری تاکنون ارائه دادند.

پرهیز از اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها

سازمان مدیریت بحران کشور همچنین با صدور اخطاریه ای بر پرهیز از اسکان و توقف طولانی در بستر و حریم رودخانه ها تاکید کرد .

با توجه به ادامه روند بارش در مناطق مختلف کشور و بر اساس اخطاریه شماره 16 سازمان هواشناسی به اطلاع می رساند به سبب شدت بارش در روز سه شنبه مورخ ۱۲ اردیبهشت تا ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیلها و در مناطق مستعد وقوع تگرگ در جنوب آذربایجان غربی، ایلام، اصفهان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان و زنجان پیش بینی می شود.

در این اخطاریه آمده است؛ شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان با آمادگی کامل ، هماهنگی های لازم را به منظور فراهم کردن تمهیدات مورد نیاز برای مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش تند باد شدید و با هرگونه حادثه احتمالی دیگر در این خصوص از جمله لابرویی قنوات، رودخانه ها و کانالها معمول داشته است.