دولتی موفق است که در تمام حوزه‌ها به سراغ مردم برود
سید محمد هادی ایازی عصر دیروز در آیین افتتاح پروژه‌های مهم درمانی ارومیه در بیمارستان امید، ضمن تاکید بر اهمیت توجه به نقش حمایتی دولت از خیرین و خیریه ها، اظهار داشت: قانونگذار در سال ۶۴ وزارت بهداشت را مکلف به تشکیل سازمان یا نهاد یا بنیادی برای حمایت از خیریه ها، تسهیل و نظارت بر امور آن‌ها کرده بود، اما در دولت یازدهم، ساختاری در این خصوص به همت وزیر بهداشت در این وزارتخانه ایجاد شد.
 
وی تصریح کرد: در سال گذشته، مردم به یکی از خیریه‌های سرطان، ۱۹۷ میلیارد تومان کمک کردند که نشان از توجه ویژه مردم به امور خیریه است.
 
ایازی اضافه کرد: خیرین سلامت در سال گذشته، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، کمک کردند بنابراین اگر از مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف، به نحو مطلوب استفاده شود، بخشی از مشکلات مردم و کشور حل می‌شود.
 
معاون امور اجتماعی وزارت بهداشت گفت: یکی از بزرگترین پروژه‌های خیریه حوزه سلامت که بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی تخصصی و فوق تخصصی پیوند بود با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت در شیراز به بهره برداری رسید و برای ساخت و تجهیز آن ۴۸۸ میلیارد تومان توسط مردم و خیرین، تامین شد.
 
ایازی در پایان گفت: دولتی موفق است که در تمام حوزه‌ها به سراغ مردم برود و وزارت بهداشت به حوزه‌های سازمان‌های مردم نهاد، خیریه، مشارکت‌های بین بخشی، مسئولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در حوزه سلامت، ورود پیدا کرده است.