سرقت میلیونی از زن ایرانی در ترکیه

۲۱ فروردین ماه زن ۳۰ ساله ای با مراجعه به کلانتری ۱۳۴ شهرک قدس به مأموران اعلام داشت که توسط فردی به نام کاوه که قصد اخاذی از وی را داشته، مورد سرقت و زورگیری قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور بازپرس شعبه ۱۱ دادسرای ناحیه ۲ تهران، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

خانم جوان پس از حضور در پایگاه دوم آگاهی به کارآگاهان گفت: مدتی پیش بود در داخل فرودگاه امام (ره) با جوانی به نام کاوه آشنا شدم. به واسطه شغلم در کشور ترکیه – شهر استانبول زندگی می‌کنم و کاوه نیز در روز آشنایی مان در فرودگاه، قصد آمدن به ترکیه را داشت؛ پس از رسیدن به فرودگاه استانبول، از کاوه خبر نداشتم تا اینکه یک روز با من تماس گرفت و با من قرار ملاقات گذاشت. برای بار اول، در یک رستوران با هم ملاقات کردیم و به این طریق دوستی من و کاوه آغاز شد تا اینکه پس از گذشت چند روز کاوه به خانه من آمد و از من درخواست ازدواج کرد، اما بر خلاف انتظارش من با درخواستش مخالفت کردم. همین مخالفت باعث ناراحتی شدید کاوه از من شد. او با من درگیری لفظی پیدا کرد؛ من نیز در مقابل از او درخواست کردم تا از خانه ام بیرون برود و حتی خودم برای آنکه درگیری ادامه پیدا نکند از خانه خارج شدم.

شاکی پرونده افزود: زمانی که به خانه آمدم، متوجه‌ بهم ریختگی اسباب و وسایل داخل خانه شدم. کاوه از غیبت من استفاده کرده و اقدام به سرقت طلا و جواهرات و پول‌های داخل خانه کرده است.

خانم جوان در خصوص مراجعتش به ایران گفت: پس از گذشت چند روز از ماجرای سرقت، کاوه طی چندین تماس تلفنی مرا تهدید که اگر مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به حسابش در ایران واریز نکنم، تصاویر و عکس‌های خصوصی مرا که در زمان سرقت، آن‌ها را نیز با خودش برده در شبکه‌های اجتماعی منتشر خواهد کرد. به همین علت تصمیم گرفتم تا به تهران بیایم تا شاید طی صحبت با کاوه، عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی را پس بگیرم.

وی افزود: پس از چند نوبت تماس تلفنی، با کاوه در منطقه سعادت آباد قرار ملاقات گذاشتیم؛ کاوه نشانی یک خانه را در کوی فراز به من داد و به بهانه بازپس دادن طلا و جواهراتم و همچنین عکس‌ها و فیلم‌ها از من خواست تا به آنجا بروم. زمانیکه به در خانه رسیدم، ناگهان کاوه مرا به زور به داخل حیاط خانه کشید؛ گلویم را گرفت تا مانع از کمک خواستن شود و با تهدید به کشتن مرا مجبور به سکوت کرد. در آنجا بود که مجددا گوشی تلفن همراه و گردنبند طلایم را به زور از من گرفت و مرا از حیاط خانه به بیرون پرتاب کرد.

کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی سرانجام روز دوشنبه با مراجعه به نشانی محل سکونت کاوه در سعادت آباد کوی فراز و طی اقدامات پلیسی از حضور وی در داخل اطمینان پیدا کرده، ضمن هماهنگی با بازپرس پرونده اقدام به اجرای عملیات دستگیری متهم کردند.

در زمان دستگیری، متهم که از حضور ماموران در محل اطلاع پیدا کرد قصد داشت تا مانع از دستگیری خود شود، اما سرانجام در داخل مخفیگاهش دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگهی تهران بزرگ منتقل شد.در همان تحقیقات اولیه مشخص شد که محل سکونت اصلی متهم در شهرک ولی عصر بوده و محل دستگیری، خانه‌ی مجردی متهم است.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر به خبرنگار مهر گفت:در بازرسی از مخفیگاه متهم، قسمتی از اموال زن جوان از جمله تصاویر و فیلم‌ها که متهم قصد داشت تا با سوء استفاده از آن‌ها اقدام به اخاذی ۲۰۰۰ میلیون تومانی کند، کشف شد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی گفت:متهم در همان تحقیقات اولیه صراحتا به سرقت اموال شاکی پرونده اعتراف و تحقیقات تکمیلی از متهم، پس از صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در دستور کار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار گرفته است.