چرا سن ابتلا به دیابت کاهش داشته است؟

آیین اختتامیه فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای با حضور مهرزاد حمیدی معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش به صورت نمادین در مدرسه ابتدایی شاهد کوثر منطقه نوزده‌ تهران برگزار شد.

حمیدی در این مراسم ضمن تشکر از حضور رؤسای فدراسیون‌های بدمینتون، ‌ورزش‌های بومی ـ محلی و دانش‌آموزی در آیین اختتامیه فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه‌ای، اظهار داشت: زندگی آپارتمان‌نشینی و استفاده از اتومبیل در رفت‌وآمدها باعث کم تحرکی افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان شده است.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از فناوری‌هایی مانند، تلفن همراه، اینترنت، تبلت و سیستم‌های رایانه‌ای باعث شده است تا افراد اغلب اوقات در حال نشسته و فاقد تحرک لازم باشند.

حمیدی با بیان اینکه تحرک باید جزو اصلی برنامه‌های زندگی دانش‌آموزان باشد، گفت: عدم تحرک لازم باعث افزایش وزن، چاقی و شیوع بیماری در افراد می‌شود.

وی تصریح کرد: متأسفانه سن ابتلا به دیابت به شدت کاهش یافته و به حدود 40 سال رسیده است که این امر ناشی از عدم تحرک لازم در بین افراد جامعه است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: هدف این معاونت از اجرای برنامه‌هایی مانند طرح حیاط پویا، المپیادهای درون مدرسه‌ای، کانون‌های ورزشی و مسابقات ورزشی،‌ افزایش نشاط، پویایی و تحرک در دانش‌آموزان است و همواره در این زمینه تلاش مضاعفی صورت گرفته است.

به گزارش فارس، در این مراسم دانش‌آموزان به اجرای حرکت‌های ورزشی پرداختند و در پایان مراسم نیز از برگزیدگان و مدال آوران رشته‌های مختلف ورزشی با اهدای لوح تقدیر و جوایز تجلیل شد و دست‌اندرکاران فعالیت‌های ورزشی نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.