گلایه احمدی پور از "اغذیه فروش ها"  در اماکن تاریخی

 زهرا احمدی پور در نشستی با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با محوریت حوزه صنایع‌دستی اظهار داشت: در بحث توانمندسازی روستاها و جوامع محلی نیز، سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری علاوه بر ارائه برنامه به دولت در حال رصد این مسئله در روستاها است. معاونت صنایع‌دستی کشور از 31 استان گزارش‌های رصد سال 95 را تهیه کرده است تا بتوانیم علاوه بر توسعه کارگاه‌ها، آموزش و... آن‌دسته از رشته‌های صنایع‌دستی را که به فراموشی سپرده شده‌اند دوباره احیا و برای تولید آماده کنیم.»

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با اشاره به اهمیت بحث فروش و صادرات صنایع‌دستی گفت: «با پایان کار شرکت تصفیه، ظرفیت‌های این شرکت به سازمان تزریق شد و عملا معاونت صنایع‌دستی از پشتوانه‌ خوبی که اصالتا متعلق به این حوزه بود برخوردار شده و می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند. همچنین فروشگاه‌های بزرگ صنایع‌دستی به سازمان برمی‌گردند.»

وی افزود: «به‌عنوان مثال معاونت صنایع‌دستی می‌تواند انبار کنار فرودگاه را احیا کرده و آن را تبدیل به مرکزی کند تا در قالب طرح پیوند از ظرفیت‌هایش استفاده شود. همچنین کیوسک‌های صنایع‌دستی طراحی شود تا در کنار معابر تاریخی از این کیوسک‌ها استفاده کنیم. وهن محوطه تاریخی خیابان 30 تیر این است که بیش از 15 کیوسک اغذیه‌فروشی در آن‌جا دایر شده است، اما هیچ‌کدام از این کیوسک‌ها صنایع‌دستی ارائه نمی‌دهند. وقتی در این خیابان دائم گردشگران داخلی و خارجی تردد می‌کنند باید عرصه صنایع‌دستی نیز وجود داشته باشد.»

احمدی‌پور خاطرنشان کرد: «قرار است کیوسک‌هایی برای نصب در بافت‌ها و اماکن تاریخی طراحی شود، این کیوسک‌ها حتی می‌توانند به المان‌های شهری نیز تبدیل شوند و محصولات صنایع‌دستی را عرضه کنند.»