فروش بلیط تنها 20 درصد هزینه های مترو را پوشش می دهد
محمد احمدی بافنده مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران اظهار داشت: در حال حاضر ساخت قطعات در شرکت هایی که در حوزه مترو فعالیت می کنند، توسط مهندسان بومی انجام شده و امیدواریم که در حوزه قطعه سازی صنعت مترو به خودکفایی کامل و پیشرفت هایی دست یابیم زیرا تولیدات دانش بنیان امکان ریسک پذیری را کمتر می کند.
 
وی با بیان اینکه استفاده از دانش فنی باعث می شود تا قیمت تمام شده قطعات نیز ارزان تر تمام شود، ادامه داد: در حال حاضر ساماندهی پست های برق توسط مهندسان بومی انجام شده و برق ۶٣ کیلو وات از ادارات برق دریافت و با ولتاژهای مختلف در خطوط مترو بکار گرفته می‌شود.
 
احمدی بافنده با اشاره به افزایش ظرفیت مترو، عنوان کرد: با توجه به افزایش تعداد ایستگاه ها و ظرفیت مترو نیاز به افزایش بودجه در شرکت بهره برداری مترو وجود دارد که بر این اساس پیشنهاد افزایش ۵٠ درصدی بودجه را ارایه کرده ایم.
 
مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران با بیان اینکه بین ١۵ تا ٢٠ درصد از هزینه های مترو از طریق فروش بلیت و مسایل تجاری تأمین می‌شود، خاطر نشان کرد: ماهانه ٧٠٠ میلیارد تومان هزینه های جاری شرکت بهره برداری مترو تهران است که ۵٠ میلیارد تومان از آن توسط شهرداری تأمین می شود.