افزایش سرانه کشفیات مواد مخدر
اسداله هادی‌نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر اظهار داشت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت ۲۰۸۹۴ کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان ۱۷۴۰۱ کیلوگرم بوده است که ۸۳ درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.
 
وی افزود: در این مدت نیز ۱۸۸۰ کیلوگرم حشیش، ۶ کیلوگرم مرفین، ۱۲۵۶ کیلوگرم هروئین و‏‏ ۶۱ کیلوگرم شیشه ‏‏و ۲۸۸ کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.
 
معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی ۱۵۵۷ ‏فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 13.4 کیلوگرم به ازای هر عملیات است که نسبت به هفته گذشته که 11.2 کیلوگرم بود، افزایش یافته است. علت این امر کشف تعداد بیشتری محموله کلان در سطح استان‌های فارس، یزد و سیستان و بلوچستان نسبت به هفته قبل است.
 
هادی‌نژاد افزود: در این مدت ۸۴۴۱ عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین آن به تعداد ۳۵۷۶ عدد در استان همدان، ۳۱۰۰ عدد در آذربایجان غربی و ۱۳۵۹ عدد در استان فارس بوده است و همچنین در مقطع مذکور مقدار 1932.400 لیتر مواد پیش‌ساز در کشور کشف شده که بالاترین میزان به مقدار ۱۷۱۰ لیتر در استان البرز صورت گرفته است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۸۴ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به 7هفت استان کشور است، گفت: بیشترین حجم کشفیات با ۷۱۹۰ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل 34.4 درصد کشفیات کشور است و استان‌های فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.
 
معاون دبیرکل ستاد بیان داشت: همچنین در این مدت ‏ ۱۹۳ دستگاه خودرو، ۴۴ دستگاه موتور سیکلت و ۱۱ قبضه سلاح‏ و ۸۴۳ دستگاه تلفن ‏توقیف شد.
 
هادی نژاد گفت: در راستای اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح کشور ۷۴۸۶ نفر قاچاقچی، توزیع کننده، خرده فروش و معتاد متجاهر دستگیر شدند.