تمام ساختمان ها باید بیمه آتش سوزی شوند
رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به علت اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در شهر تهران اظهار داشت: بدون شک کوتاهی مسئولان و همچنین نداشتن فرهنگ ایمنی یکی از دلایل اصلی این موضوع است.
 
وی افزود: در حال حاضر آپارتمان‌های محل زندگی شهروندان ما از نظر اطفای حریق و موضوعات دیگر ایمن نیستند، چراکه شهروندان به موضوع ایمنی ساختمان و محل زندگی خود فکر نمی کنند.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه ایمن سازی ساختمان های جدید وظیفه دارد، گفت: اگر مالکان به موضع ایمنی اهمیت ندهند و آن را اعمال نکنند نباید به ساختمان پایان کار داده شود، اگرچه امروز ساختمان های زیادی داریم که به دلیل همین موضوعات پایان کار دریافت نکرده اند.
 
تقی پور ادامه داد: بدون شک خلأهای قانونی یکی از دلایلی است که باعث می شود ساختمان ها بدون اخذ پایان کار به بهره برداری برسند و از آن‌ها استفاده شود.
 
وی با تاکید بر اینکه در خصوص ایمنی ساختمان هایی با عمر بالای 30 تا 35 سال مشکلاتی وجود دارد، گفت: آن زمان این استانداردها نبوده و بهره برداران ساختمان هم خود به موضوع ایمنی و رفع اشکالات توجه نمی کردند اما امروز باید به این موضوع توجه شود.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه باید به موضوعات ایمنی و بلایای طبیعی دقت و اقدامات پیشگیرانه انجام شود، تاکید کرد: عده ای متوجه نیستند که پیشگیری ارزان تر از خود حادثه است.
 
تقی پور ادامه داد: برخی مسئولان در بحث اطلاع رسانی باید توجه بیشتری داشته باشند و شهروندان نیز باید با درس گرفتن از برخی اتفاقات نسبت به موضوع ایمنی دقت بیشتری داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: اگر هر فردی در محل کار و زندگی خود به موضوع ایمنی توجه کند، بدون شک می توانیم از بلایای مختلف تا حدودی نجات پیدا کنیم.
 
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: بیمه ها باید تامین یابند و به صورت کارشناسی و حرفه ای اشکالات را منتقل کنند و از بیمه ساختمان های ناایمن خودداری کنند.
 
تقی پور با تاکید بر اینکه قانون در خصوص ایمنی باید سخت گیری بیشتری داشته باشد، گفت: قانون باید همه را ملزم کند که ساختمان های خود را در مقابل آتش سوزی بیمه کنند، چراکه این راحت‌ترین اقدام خواهد بود.
 
وی افزود: نباید دخالت دولت را تجویز کنیم، چراکه هرکاری را به صورت متمرکز به گردن دولت بیاندازیم حتما مشکلات زیادی به بار خواهد آورد، چراکه کار دولت و شهرداری تصدی گری نیست و خود مردم باید سعی کنند که این موارد را با بخش خصوصی حل کنند.