پنج راهکار مهم برای مقابله با ترس

برای سهولت در این امر روزنامه هافینگتن پست پنج راهکار را  پیشنهاد می کند : 

۱)مردم در مورد همه چیز صحبت و اظهار نظر می کنند

انتخاب شما برای مردم مهم نیست. آنها به صحبت درباره آن ادامه می دهند ودوست دارند در مورد مسائل دیگران صحبت کنند و شما قدرت جلوگیری از آن را ندارید.پس بهترین راهکار این است که خودتان باشید و سخنان دکتر سوس را به خاطر بسپارید:" کسانی که فکر می کنند، اهمیت نمی دهند و کسانی که اهمیت می دهند، فکر نمی کنند."

۲) شما تنها نیستید

به یاد داشته باشید که هر فردی در موقعیت استرس زا قرار می گیرد. همه ما انسان هستیم و اشتباهاتی می کنیم و ناامنی ها و ترس های خود را داریم. هیچ دلیلی برای خجالت وجود ندارد. با پرسیدن از اشخاص مورد اعتماد درباره تجربه ترس هایشان می بینید که  تنها نیستید.

۳) با نگرشی متفاوت به موقعیت پیش آمده بنگرید

بسیاری از ما، به هنگام گرفتاری در یک موقعیت دشوار، فقط درباره آن موقعیت فکر می کنیم.بهتر است به موقعیت پیش آمده از دید یک هلیکوپتر نگاه کنیم نه از دید شخصی خودمان. از موقعیت، فاصله بگیرید. احساسات شخصی را کنار بگذارید تا بهتر تصمیم بگیرید.

۴) شما قدرت ایجاد تغییر دارید

تنها راه متوقف کردن شخصی که شما را می ترساند، آشکار کردن کارش است.این موضوع را پنهان نکنید، بلکه سعی کنید با مطرح کردن آن نزد افراد مورد اطمینان، عکس العمل بهتری نشان دهید.حتی در بعضی موارد که نیاز است، به مقام مسئول مراجعه کنید تا آن شخص نتواند افراد دیگری را تهدید کند و بترساند.

۵) بر آموزش ها تمرکز کنید

بهترین راه رسیدگی به موقعیت ترسناک و استرس زا تمرکز بر اقدامی برای ایجاد تغییر و آن چه از آن می آموزیم است.به دنبال درس های جدید باشید و از آن ها برای تقویت خود و اطرافیان استفاده کنید.
در پایان هر تونل، یک روشنایی هست. به شخص یا موقعیت ترسناک اجازه ندهید شما را از دیدن این روشنی بازدارد.