تاثیر مثبت حمایت از تولید داخل بر اشتغال
سید راضی نوری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه بیشتر از سوی دولت حمایت شوند، علاوه بر رونق در تولیدات داخلی با بیکاری و چالش هایی از این قیبل مواجه نخواهیم شد،اظهار کرد:جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهر با تصویب طرح حمایتی و اشتغالزایی مجلس شورای اسلامی در روستاها، از جمله مواردی است که باعث رشد اشتغالزایی در روستا و رفع مشکلات حاشیه نشینی خواهد شد.
 
نماینده مردم شوش گفت:حمایت از تولیدکنندگان داخلی از سویی بر روند تولید و اشتغالزایی تاثیرگذار است و از سوی دیگر شاهد کاهش روند بیکاری در جامعه خواهیم بود.
 
نوری با تاکید بر اینکه دولت باید با پرداخت مابه‌التفاوت قیمت محصولات کشاورزی، از کشاورزان حمایت و در رفع مشکلات آن ها اهتمام لازم را به خرج دهد گفت:با حمایت از تولید کنندگان داخلی ، اصلاح هزینه نهادها در بخش کشاورزی ، می توان با بازاهای جهانی رقابت کرد.
 
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:کارگران با پرداخت اجاره بها و تأمین نهادهای اولیه و پایین بودن قیمت خرید تضمینی محصول، با مشکلاتی مواجهه هستند.
 
نماینده مردم شوش با بیان اینکه چنانچه کشاورزان از نظرمالی حمایت نشوند و نتوانند محصولات خود را با قیمت متعادل به فروش برسانند، انگیزه ای برای ادامه کار نخواهند داشت افزود:با پرداخت یارانه به نهادهای تولیدی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی، زمینه کاهش قیمت تمام شده محصولات داخلی فراهم خواهد شد.
 
نوری تاکید کرد:افزایش کیفیت تولیدات داخلی از مقوله های بسیار مهمی است که باید مورد توجه مسئولان امر قرار بگیرد.