تاکید محمدی بر لزوم بازنگری ستادی و عملیاتی در شمسا

حمید محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل پیشین و جدید شرکت شمسا در ابتدای بیست و هفتمین جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان حج و زیارت برگزار شد، اظهار داشت: اجرای سفر عتبات از طریق شرکت شمسا را عده‌ای به عنوان یک انحصار مطرح می‌کنند؛ در حالی شما متشکل از دفاتر زیارتی که بر اساس قانون تنها مجموعه‌های مجاز در عرصه عتبات هستند تشکیل شده است.

 

رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان با بیان اینکه عدد اعزام زائران عتبات در سال جاری یک میلیون نفر هدف‌گذاری شده است، عنوان کرد: سیاست سازمان حج و زیارت تقویت دفاتر زیارتی است و حضور فعال شرکت و دفاتر خدمات زیارتی استان‌ها نیز در راستای تقویت شمسا و سفرهای عتبات خواهد بود.

وی در سخنانش بحث مقابله با غیرمجازها موسوم به آزادبرها را یک سیاست مهم سازمان برشمرد و عنوان کرد: این مهم علاوه بر توسل به روش‌های قانونی از طریق افزایش کیفیت و تنوع خدمات و کاهش قیمت‌ها قابل دستیابی است، به نحوی که زائر باید احساس کند سفر به عتبات با کاروان‌های شمسا از هر جهت به نفع اوست و در این صورت شمسا در عرصه رقابت با گروه‌های دیگر موفق خواهد بود.

 

رئیس سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: آن اندازه که نام شمسا در کشور عراق حائز وجهه مثبت است در ایران نقش و ابعاد شمسا چندان شناخته شده نیست که این موضوع نیاز به اطلاع رسانی جامعتر دارد. ضمن اینکه بازاریابی و تبلیغ برای عرضه خدمات قابل ارائه به مردم از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان حج همچنین بازنگری در ساختار شمسا چه در حوزه ستادی و چه عملیاتی را ضروری خواند.