از عملکرد دولت یازدهم انتقاد جدی دارم
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در مراسم افتتاح تقاطع غیر همسطح سه راهی تقی آباد و بهره برداری از ۱۱۰ پروژه اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، عمرانی، خدمات شهری و محیط زیست و حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۲۰، با بیان اینکه شهر ری نمادی از فرهنگ‌ اسلامی ایران است، اظهار داشت: بدون شک شهر ری یکی از مناطق مهم تهران در توسعه فرهنگ قرآنی است.
 
وی افزود: از روزی که توفیق خدمت در شهرداری تهران را داشتم توجه خود را به کم کردن فاصله بین شمال و جنوب شهر تهران گذاشتم که بدون شک نیز مردم آن را مشاهده می کنند.
 
 
شهردار تهران با بیان اینکه مردمی که در شهر تهران زندگی می کنند، اقدامات انجام شده در شهر تهران را می بینند، گفت: کارهای شهرداری تهران از جنس اقداماتی است که مردم شب و روز با آن سر و کار دارند،به همین دلیل معتقدم کسی نمی تواند آن را انکار کند.
 
قالیباف گفت : عده ای با دادن اطلاعات غلط به مردم اغراض سیاسی مشخصی را دنبال می کنند.
 
وی ادامه داد: از زمانی که شورای شهرها تشکیل شد برای شهرداری ها مشکلات فراوانی به وجود آمد که از جمله آن می توان به مصوب کردن درآمدهای ناپایدار اشاره کرد.
 
شهردار تهران با تاکید بر اینکه شهرداری ها مسئول حل مشکلات درآمدهای ناپایدار هستند، گفت: دولت ها هم اکنون مسئول درآمدهای پایدار هستند و همین امر هم مشکلاتی را برای ما به وجود آورده است.
 
قالیباف اضافه کرد: کسانی که خود برای شهرداری ها مشکل ایجاد کردند امروز با توقع زیاد از ما درآمدهای پایدار را مطالبه می کنند و موضوعاتی از این دست را دنبال می کنند.
 
وی با بیان اینکه از عملکرد دولت یازدهم انتقاد جدی دارم، افزود: دولت یازدهم با کم کردن درصد درآمدهای پایدار برای شهرداری ها مشکلات را برای شهرداری ها مضاعف کرد.
 
شهردار تهران با اشاره به تصویب قانون ارزش افزوده در مجلس در سال ۸۵، تصریح کرد: در این سال بخشی از درآمدهای پایدار از شهرداری ها گرفته شد و به دولت داده شد.
 
قالیباف ادامه داد: درآمدهای پایدار عوارضی بود که مستقیم از مردم دریافت می کردیم اما آن را از شهرداری ها گرفتند و تنها ۵۰ درصد آن را به ما دادند اگرچه همین ۵۰ درصد هم به خزانه دولت ها ریخته می شود و بعد آن را به شهرداری پرداخت می کنند.

تکمیل می شود.