حضور 570 آتش نشان درمراسم ارتحال امام

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به فرا رسیدن ایام ارتحال امام خمینی(ره) و مستقر شدن نیروهای آتش نشانی در مراسم اظهار داشت: پیش بینی می‌شود به منظور برگزاری بیست و هشتمین سالگرد ارتحال امام راحل در روز یکشنبه(۱۴خردادماه) هموطنان زیادی در این مراسم شرکت کنند. در همین راستا وظیفه تأمین ایمنی این مراسم به سازمان آتش نشانی تهران واگذار شده است.

وی افزود: به همین منظور علاوه بر آماده باش ۱۲۳ ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر تهران، ۵۰ ایستگاه ویژه در محوطه حرم در حال آماده باش کامل و صد در صدی هستند.

ملکی گفت: آتش نشانان با ۲۵۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین، تانکر آب، خودروهای پشتیبانی و موتورسیکلت به همراه بیش از ۵۷۰ تن آتش نشان در این مراسم حضور خواهند یافت.

 ‌وی افزود: نیروهای آتش نشانی برای تامین ایمنی مراسم، در بخش‌های خارجی حرم شامل پارکینگ ویژه، صحن شرقی و غربی و بخش های داخلی حرم به همراه ۲۴ خودرو منبع دار با ۸۰ تن آتش نشان مستقر خواهند شد، ضمن اینکه ۳۰ تن نیروی پیاده در شبستان ها و بخش‌های مسقف حرم با خاموش کننده های دستی از ساعت ۱۰صبح روز یکشنبه در محل‌های مشخص شده مسقر خواهند شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران اظهار داشت: سایر نیروها و خودروهای آتش نشانی در قالب بخش بیرونی، پارکینگ خودروهای شخصی، اتوبوس ها، کمپ مسافران و زائران، اتوبان‌ها و معابر اطراف از شمال به بزرگراه آزادگان، از جنوب به شهرک واوان، از شرق به جاده قدیم قم یا شهید رجایی و از غرب به اتوبان قم یا بزرگراه خلیج فارس در این محدوده ها مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای آتش نشانی در بخش های بیرونی از ساعت ۱۶:۰۰ روز یکشنبه مستقر می شوند، افزود: مراسم سالگرد ارتحال امام راحل از ساعت ۱۸:۰۰ تا ۲۰:۰۰ خواهد بود و آتش نشانان در دو بخش داخلی و خارجی حرم مطهر تا پایان مراسم، تخلیه کامل حرم و بخش های داخلی و عادی شدن تردد در بزرگراه ها و اتوبان ها حضور خواهند داشت.

ملکی گفت: در این روز بسیاری از مدیران ارشد عملیات با خودروهای مربوطه به صورت سیار مشغول گشت زنی خواهند بود و اوضاع ایمنی محدوده ها را کنترل خواهند کرد.

وی افزود: از تمام  شهروندانی که در مراسم حضور خواهند یافت، تقاضا می کنم همکاری لازم را با سازمان آتش نشانی و نیروهای امدادی داشته باشند و در صورت بروز حادثه خونسردی خود را حفظ کنند و از محل حادثه فاصله بگیرند و در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مراتب را سریعا به سامانه ۱۲۵ و یا اکیپ های آتش نشانی مستقر در محل اعلام کنند.