هیچ گاه اعلام نکردم که در آینده کاندیدای شورای شهر نمی شوم

سید جلال ملکی گفت: زمانی که برای ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در  محل فرمانداری حاضر شدم، برگه ای تحت عنوان استعفا از فعالیت کنونی ام، از من خواسته نشد.

وی افزود: استعفا برای مدیران عامل و مدیران ارشد الزامی اعلام شده و افراد در سایر رده ها می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی با بیان اینکه " تصمیم گیری در رابطه با حضور در سازمان آتش نشانی تحت عنوان سخنگو را به بعد از اعلام تایید صلاحیت ها موکول کرده ام" اظهارکرد: باید جواب تایید صلاحیت ها اعلام شود تا پس از آن در رابطه با حضورم تحت عنوان سخنگو در سازمان آتش نشانی تصمیم گیری کنم.

ملکی ادامه داد: در صورتی که با رای مردم وارد شورای شهر تهران شوم، نظر مدیران ارشد سازمان آتش نشانی ملاک تصمیم گیری ها خواهد بود اما به طور قطع با توجه به حجم بالای فعالیت ها در شورای شهر تهران، قادر نخواهم بود همچنان به فعالیتی که اکنون انجام می دهم، ادامه دهم.

قرار نیست با حوادث شهری قطع ارتباط داشته باشم 

وی با تاکید بر اینکه در صورت ورود به شورای شهر تهران با حوادث شهری قطع ارتباط نخواهم کرد تصریح کرد: بدون شک در صورت اعتماد شهروندان و ورود به شورای شهر به طور تخصصی در حوزه ایمنی فعالیت خواهم کرد و اگر هر جا حادثه ای رخ دهد، حتما در محل حاضر و به مسائل رسیدگی خواهم کرد. به هیچ وجه قرار نیست با حوادث شهری قطع ارتباط داشته باشم و فعالیت های خود در این رابطه ادامه خواهم داد. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به تخصص خود در حوزه ایمنی خاطرنشان کرد: شهروندان من را به عنوان کارشناس ایمنی شناخته اند اما قرار نیست پس از ورود به شورای شهر تنها در این رابطه فعالیت داشته باشم.

ملکی در خصوص حضور خود در کمیته ها و کمیسیون های شورای شهر تحت عنوان کارشناس ایمنی اذعان کرد: به هیچ وجه با شورای شهر تهران بیگانه نیستم زیرا در بسیاری از مواقع تحت عنوان کارشناس ایمنی در جلسات شورای شهر تهران حاضر و مشاوره هایی را به اعضا داده ام.

وی با انتقاد از حواشی مطرح شده پیرامون ثبت نام خود در انتخابات شورای شهر تهران بیان کرد: عده ای اعلام می کنند که من بعد از حادثه پلاسکو اعلام کرده ام که کاندیدای حضور در شورای شهر تهران نمی شوم و این موضوع نیز صحت دارد اما باید به این مسئله توجه شود که در آن زمان تمام توجه من به بحث چهارشنبه سوری بود و من هیچ گاه اعلام نکرده بودم که در آینده نیز چنین تصمیمی را نخواهم داشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: مگر می شود فردی در مسیر پیشرفت قرار بگیرد و برای آینده خود برنامه ریزی نکند من نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نیستم. زمانی سخنگوی شورای شهر شدم و در برهه ای از زمان نیز به عنوان سخنگوی مدیریت بحران معرفی شدم بعد از آن نیز راه پیشرفت برای من باز بوده و باید برای آن تلاش کنم. 

بعد از حادثه پلاسکو مردم ایران من را شناختند

ملکی با اشاره به حادثه پلاسکو و اطلاع رسانی های صورت گرفته در آن زمان تصریح کرد: عده ای عنوان کرده اند که من بعد از حادثه پلاسکو به شهرت رسیده ام اما حقیقت این است که در زمان حادثه پلاسکو مردم"ایران"من را شناختند و قبل از آن مردم"تهران"شناخت خوبی از من داشتند.

وی افزود: در مدت زمانی که تحت عنوان سخنگوی سازمان آتش نشانی فعالیت می کنم، مردم تهران از من شناخت خوبی پیدا کرده اند و پس از حادثه پلاسکو و اطلاع رسانی ها در رابطه با این حادثه، مردم سراسر کشور با من آشنا شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در خصوص مطالبات آتش نشان ها اظهارکرد: آتش نشان ها مطالبات زیادی دارند که رسیدگی به آنها و احقاق حقوق آنها می تواند یکی از برنامه های افرادی باشد که در کمیته ایمنی شورای شهر تهران حضور پیدا می کنند.

ملکی با اشاره به برپایی کمپین " نه به چهارشنبه سوری پر خطر" خاطرنشان کرد: بعد از تشکیل کمپین نه به چهارشنبه سوری، خوشبختانه چهارشنبه سوری بسیار کم خطری را شاهد بودیم و این نشان می دهد مردم از اقدامات فرهنگی و آموزشی استقبال کرده و بسیار آموزش پذیر هستند.

برنامه ریزی برای حضور در لیست یکی از جناح های اصلی سیاسی 

وی از دریافت برخی پیشنهادات از سوی دو جناح سیاسی کشور به منظور قرار گرفتن در لیست آنها برای انتخابات شورای شهر تهران خبرداد و بیان کرد: علاوه بر دو جناح اصلی سیاسی کشور از برخی احزاب دیگر نیز پیشنهاداتی را دریافت کرده و بدون شک نام من در یکی از این لیست ها قرار خواهد گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تاکید کرد: در صورت تایید صلاحیت در لیست یکی از جناح ها قرار خواهم گرفت اما مردم بدانند این حضور به معنای سیاسی شدن من نیست و آتش نشان ها هیچ گاه سیاسی نمی شوند.

قبل از هر کاری از خانواده شهدای پلاسکو کسب رضایت می کنم 

ملکی در پاسخ به این پرسش که آیا در رابطه با حضور در انتخابات شورای شهر مشورتی با خانواده شهدای پلاسکو داشته است یا خیر؟، گفت: با خانواده تعدادی از شهدای آتش نشان که تاکنون صحبت کرده ام آنها با موضوع حضور یک فرد به نمایندگی از آتش نشان ها در شورای شهر موافق بوده و این موافقت را اعلام کرده اند.

وی تاکید کرد: قطعا اگر تایید صلاحیت من اعلام شود پیش از هر کاری از خانواده شهدای آتش نشان رخست می گیرم و در صورت اعلام رضایت آنها، اقدامات بعدی جهت حضور در شورای شهر را آغاز خواهم کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درخواست برخی از خانواده های شهدای آتش نشان را انگیزه ای برای حضور خود در انتخابات شورای شهر دانست و اذعان کرد: برادر یکی از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو از همکاران من است. درخواست خانواده این شهید و اعلام رضایت برخی دیگر از خانواده ها انگیزه ای شد که من بخواهم در انتخابات شورای شهر تهران ثبت نام کنم.

ملکی خاطرنشان کرد: من آخرین روز ثبت نام در انتخابات شورای شهر تهران در محل فرمانداری حاضر شدم و پس از درخواست های مکرر آتش نشان ها، ثبت نام را انجام دادم.