تمدید فرصت ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس شاهد

محمدرضا رزاقی سرپرست امور شاهد و ایثارگران آموزش‌وپرورش اظهار کرد: ثبت‌نام در مدارس شاهد برای ورود به پایه‌های اول ابتدایی، هفتم و دهم دوره متوسطه از طریق سامانه سجا به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود که ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها از سوم خرداد آغاز شده و تا 15 خرداد ادامه دارد.

وی افزود: ثبت‌نام پایه‌ هفتم از اول تیر تا 14 تیر و پایه دهم از هفتم تیر تا 20 تیر 96 انجام می‌شود که متقاضیان باید با ورود به سامانه سجا، درخواست خود را ثبت و امتیازات مربوطه را تکمیل کنند که پس از دریافت کد رهگیری پیش ثبت نام انجام می‌شود.

طبق اعلام امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش، پیش ثبت‌نام پایه اول ابتدایی در مدارس شاهد تا روز شنبه 20 خرداد 96 تمدید شد. ثبت‌نام در مدارس شاهد فقط از طریق سامانه سجا(saja.medu.ir ) انجام می‌شود.

شرایط عمومی ثبت‌نام در مدارس شاهد بدین شرح است: دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتاری. رعایت شئونات و پوشش مناسب با دوره تحصیلی و سن دانش‌آموزان (خصوصاً حجاب برتر برای دانش‌آموزان دختر).التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی.رعایت مقررات و آئین‌نامه‌های انضباطی، تربیتی و آموزشی مدارس شاهد. سکونت در محدوده تعیین شده برای متقاضیان ثبت‌نام.

احراز شرایط عمومی از طریق بررس سوابق تحصیلی و تربیتی دانش‌آموز با حضور دانش‌آموزان و والدین آنها انجام می‌شود و مسئولیت آن در ثبت‌نام ورودی به عهده ستاد ثبت نام مدرسه و در ادامه تحصیل به عهده شورای مدرسه است.