امروز امت و نظام امام مقتدرتر از 30 سال پیش است

حجت‌الاسلام پورمحمدی در مراسم تودیع سرپرست سابق سازمان تعزیرات حکومتی و معارفه رییس جدید این سازمان که با حضور معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و رییس سازمان حمایت از مصرف کنندگان برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه انتخاباتی پرشور و سالم و بدون دغدغه‌های امنیتی برگزار شد که از این بابت خدا را شاکریم و از ملت و رهبر انقلاب سپاسگزاریم.

وی ادامه داد: معمولا انتخابات‌ها برخی کم و کاستی‌ها را دارد اما نقاط مثبت فراوانی که انتخابات داشته، نقطه اصلی و نقطه اتکای ماست و اگر در گوشه‌ای کم و کاستی و تخلفی بوده، پیگیری می‌شود. خوشحالیم که امروز هم آرمان‌های امام راحل مثل عدالت اجتماعی، عدالت اقتصادی و مبارزه با استکبار، آرمان‌های ملت است. امروز عدالت اجتماعی و اقتصادی مهمترین دغدغه همه است و امروز کشور ما مستقل است و از استقلال فوق العاده بالایی برخوردار است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: ما مناسبات بین‌المللی را داریم و تعقیب هم می‌کنیم و با تسلط بر مبانی و موازین طبق فرمایشات رهبر انقلاب در مجامع حضور می‌یابیم اما باید از جایگاه فرهنگی و تمدنی خود دفاع کنیم و از جایگاه استقلالی خود را تقویت کنیم. دیگر هیچ کس نمی‌تواند ادعا کند در جمهوری اسلامی آزادی وجود ندارد و گواه آن هم انتخابات اخیر است و صداها شنیده می شود و رسانه‌های مختلف فعال هستند و هاضمه جمهوری اسلامی هاضمه قوی‌ای شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه درخصوص محرومیت‌زدایی کارهای خوبی شده است گفت: گاهی وقت‌ها در رقابت‌های انتخاباتی حرف‌هایی زده می‌شود ولی واقعیت این است که علی‌رغم مشکلات موجود، کارهای اساسی و بزرگی در راستای محرومیت‌زدایی انجام شده و امروز صدای محرومان در اقصی نقاط کشور شنیده می‌شود و محرومان می‌توانند صدای خود را به بالاترین مقام‌ها برسانند. نکته‌ای که در فرمایش رهبر انقلاب در سخنرانی سالگرد ارتحال بود، بحث مبارزه با استکبار است. متاسفانه در همه جای دنیا به حقوق ملت‌ها تجاوز می شود در حالی که شعار حمایت از حقوق ملت‌ها، شعار امام‌مان بوده و امروز هم با قوت این شعار ادامه دارد. در اینکه ما اقتدار بالایی را بدست آوردیم و در حال اعتلای آن هستیم، شکی نیست و بسیار روشن و واضح است. این اقتدار باعث تشدید جبهه ضد استکباری کشورمان شده است. امروز آمریکا می گوید جمهوری اسلامی از خطر پنجم به خطر سوم در عرصه‌های مختلف ارتقا پیاده کرده است. تحریم‌هایی که امروز آمریکا انجام می دهد هر چند یک بدعهدی است اما یک پیام دیگر هم دارد و آن هم افزایش ترس آمریکا از ایران است.

وی ادامه داد: با جهانخواران و ظالمین با مدل سازش نمی‌شود جلو رفت و باید چالش داشت و آن طور که رهبر انقلاب گفتند، چالش عاقلانه. امروز امت و نظام امام مقتدرتر از 30 سال پیش است. امروز قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی بسیار قوی‌تر از گذشته است. این روزها ترور کور را در تهران پشت سر گذاشتیم اما هدف این جریان تروریستی که از 60 کشور لشگرکشی کرده و در منطقه جمع شدند، جمهوری اسلامی است. آمار کشفیات و ضربات را نمی‌گوییم که مردم از لحاظ روحی آسیب نبینند و وقتی یک حادثه این چنینی اتفاق می‌افتد ناچار هستیم بخشی را بازگو کنیم. دنیا امروز به قدرت امنیتی و دفاعی جمهوری اسلامی اذعان دارد و نگرانی استکبار هم از همین است.