آیا جذب و استخدام معلمان تربیت‌بدنی در دستور کار قرار دارد؟

فخرالدین احمدی دانش‌ آشتیانی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست ستاد شورای عالی تشکیلاتی فعالیت‌های ورزشی تابستانی دانش‌آموزان که در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ورزش و تربیت‌بدنی در تربیت دانش‌آموزان نقش کلیدی دارد.

وی افزود: ورزش باعث شادابی می‌شود و در سند تحول آموزش و پرورش جایگاه ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم و کارهای خوبی را انجام داده‌ایم.

احمدی دانش آشتیانی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در المپیادهای ورزشی با رشته‌های مختلف آشنا می‌شوند، تصریح کرد: ساعات درس تربیت‌بدنی را هم در این بین افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در سال ٩٦ مجموع اعتبارات تربیت بدنی بیش از ١٥٠ میلیارد تومان است که شامل بودجه و همچنین بخشی از مالیات بر ارزش افزوده است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه «آیا جذب و استخدام معلمان تربیت‌بدنی در دستور کار قرار دارد؟»، گفت: بله، در برنامه‌ریزی که انجام داده‌ایم، استخدام‌ها متناسب با نیازمان در مقاطع مختلف خواهد بود تا بتوانیم مربیان متخصص تربیت‌بدنی را جذب کنیم.

وی در خصوص اینکه با افزایش ساعت درس تربیت‌بدنی با کمبود نیرو مواجه می‌شوید، تصریح کرد: وقتی ساعات درس تربیت‌بدنی افزایش پیدا می‌کند باید به موازات آن تأمین نیروی انسانی را داشته باشیم و به دنبال آن هستیم تا در آینده این کار انجام شود و اگر استان‌ها کمبود نیرو داشته باشند از طریق دیگری این نیاز را جبران می‌کنیم.