جیره بندی آب در گرمای بالای ۵۰ درجه!
مجاهد مقصودی گفت: با وجود جایگاه قابل توجهی که در قانون برای شورای عالی استان‌ها در نظر گرفته شده، اما به هیچ وجه شاهد تاثیرگذاری این شورا در تصمیمات کلان کشوری نیستیم. 
 
وی افزود: شورای عالی استان‌ها بعد از مجلس، دومین پارلمان بزرگ کشور است که چکیده‌ای از ۱۱۷ هزار عضو شورایی بوده و بدون شک می‌تواند در تصمیم گیری‌ها موثر ظاهر شود. 
 
دبیر شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه تصمیمات اتخاذ شده در شورای عالی استان‌ها ضمانت اجرایی ندارد اظهارکرد: هیچ یک از لوایح و مصوبات شورای عالی استان‌ها ضمانت اجرایی نداشته و متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از مصوبات اجرایی نمی‌شود. 
 
نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها با اشاره به مشکلات متعدد مردم خوزستان تصریح کرد: مردم خوزستان سال‌ها با مشکل ریزگرد‌ها مواجه بوده و اکنون افزایش بی رویه دمای هوا نیز به مشکلات آن‌ها افزوده شده است. 
 
مقصودی ادامه داد: در شرایطی که مردم با گرمای شدید هوا مواجه هستند، آب نیز در برخی از شهرهای استان خوزستان اکنون جیره بندی شده است. 
 
وی با اشاره به نارضایتی‌های شهروندان ساکن در استان خوزستان خاطرنشان کرد: مردم به شدت از جیره بندی آب ابراز نارضایتی کرده و در گرمای بالای ۵۰ درجه، جیره بندی آب به هیچ وجه توجیه منطقی ندارد.
 
نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در برخی از محلات شهرهایی از جمله ایذه و باغملک آب به طور کامل قطع بوده و آب را با تانکر در اختیار شهروندان قرار می‌دهند. 
 
مقصودی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه کنترل ریزگرد‌ها در استان خوزستان اذعان کرد: رئیس سازمان محیط زیست عنوان می‌کند که مشکل ریزگرد‌ها به سادگی قابل برطرف شدن نیست و با این بهانه اقدامی برای حل مشکل ریزگرد‌ها در دستور کار قرار نمی‌گیرد.