۳ چالش عمده تولید پوشاک ایرانی

به گزارش فارس به نقل از اتحادیه کشوری پوشاک، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه کشوری پوشاک در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه مد و مانتو با اعلام این مطلب گفت: مهمترین وظایف ما حمایت از سیاست های کلی نظام، مقابله با هجمه فرهنگی دشمنان و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است.

وی افزود: اگر میان تولیدکنندگان و طراحان مد و لباس ارتباط معناداری ایجاد شود به طورقطع می توان با هر گونه هجمه فرهنگی دشمنان مقابله کرد.

شیرازی با انتقاد از عدم برند سازی در صنعت پوشاک کشور ادامه داد: نداشتن برند در صنعت پوشاک از یک سو و ورود اجناس قاچاق به کشور تا حد زیادی فرهنگ حجاب و عفاف را در ایران تحت تاثیر فرهنگ های بیگانه قرار داده است.

این فعال صنفی با تاکید بر ضرورت ساماندهی مد و لباس در ایران تصریح کرد: اتحادیه کشوری پوشاک بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی برتر پوشاک را برای حضور در نمایشگاه مد و مانتو معرفی کرده است.

رییس اتحادیه کشوری پوشاک خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰ طرح جدید برای حضور در این نمایشگاه از سوی طراحان و تولیدکنندگان ارائه شد که از میان ۵۵ طرح طراحان و ۵۵ طرح تولیدکنندگان به عنوان آثار برتر برگزیده شد و به ثبت رسید.

شیرازی با تاکید بر حمایت بیشتر مسئولان از تولیدکنندگان پوشاک کشور متذکر شد: مسئولان با اتخاذ سیاست کاهش تعرفه واردات پوشاک و پارچه و پرداخت تسهیلات با سود پایین می توانند دوباره رونق را به صنعت پوشاک کشور بازگردانند.