مدیریت بحران پرداخت خسارت در برابر حوادث نیست

احمد صادقی در مراسم رونمایی از ۱۲ پروژه مدیریت بحران تهران با بیان اینکه در دنیا نگاه به مدیریت بحران تغییر پیدا کرده است، افزود: دیگر نگاه به مدیریت بحران نگاه بخشی از بالا به پایین نیست بلکه نگاهی بین بخشی، جامع و کلان است.

وی با بیان اینکه در دنیا دیگر مدیریت بحران پرداخت خسارت در برابر حوادث نیست، اظهار کرد: اما متأسفانه هنوز برخی از مدیران چنین تفکری نسبت به مدیریت بحران ندارند.

صادقی، پروژه پایش تاب آوری محلات تهران را براساس همین تغییر نگاه به مدیریت بحران در تهران دانست و افزود: باید برای عملکرد بهتر در زمان بحران، آینده نگری داشت که اگر آینده نگر بودیم و منافع زمان حال را به آینده ترجیح نمی دادیم این میزان سد در کشور ساخته نمی شد و رودخانه ها و دریاچه هایمان رو به خشکی نمی رفت و ما نباید منافع آیندگان را فدای منافع امروزمان کنیم.

مدیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با انتقاد از بی توجهی برنامه ششم به موضوع مدیریت بحران اظهار داشت: همچنان قانون مدیریت بحران کشور دچار مشکل است و تقسیم وظایف مشخص نیست. همچنین مدیریت بحران در برنامه ششم توسعه جایگاهی ندارد و یک ریال از منابع ملی صرف مدیریت بحران پایتخت که جنبه ملی دارد نشده است.

وی، یکپارچه کردن مدیریت بحران در پایتخت را یکی از مهمترین دستاوردهای این سالها عنوان کرد و ادامه داد: ما همچنان با ایده آل ها فاصله داریم.

صادقی تأکید کرد: در حال حاضر در ۱۲۰ ناحیه پایتخت کارشناس ارشد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مستقر است و تمامی ۳۵۰ محله دارای گروه دوام هستند.

مدیر سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران آرزو کرد به جای اتهام زنی، متهم سازی، دلیل تراشی و تسویه حسابهای فردی در مدیریت بحران در زمان مخاطره همه این دستگاه ها با هم متحد باشند.