شهروندان در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند

سیدحسین هاشمی در حاشیه چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این جلسه اظهار داشت: در جلسه امروز درباره جمع‌آوری روان‌آب‌ها در سطح استان تهران بررسی‌های لازم صورت گرفت و مقرر شد آب‌منطقه‌ای تهران طرحی را ارائه دهد تا نسبت به تصفیه این آب‌ها نیز اقدامات لازم انجام شود. 

استاندار تهران بیان داشت: در پروژه تصفیه روان‌آب‌ها یکهزار میلیاد تومان سرمایه گذاری شده است که 30 درصد آن توسط دولت و 70 درصد دیگر توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود که بر این اساس 3 میلیون مترمکعب آب تولید می‌شود. 

هاشمی یادآور شد: 67 روستا را در سطح استان شناسائی کرده‌ایم تا نسبت به اشتغال‌زایی و بالا بردن توان اشتغال در این روستاها اقدام شود و به زودی تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد. 

استاندار تهران درباره دیگر مصوبه جلسه امروز اظهار داشت: سال گذشته ابلاغ کردیم که تمام دستگاه‌های دولتی هر ماه میزان مصرف آب و برق را به استانداری اعلام کنند.

وی افزود: در جلسه امروز به تصویب رسید، صنایع مصرف سه ماهه اول برق را اعلام کنند تا در سه محور در راستای مدیریت در کمیت، کیفیت و مصرف اقدام شود. 

هاشمی یادآور شد: خشکسالی‌های متعددی از سال 90 تا 95 با توجه به کاهش جمعیت اتفاق افتاده است و باید نسبت به صرفه‌جویی آب اقدام شود. 

وی خطاب به شهروندان تهرانی اظهار داشت: در صرفه‌جویی آب و برق اقدام کنند و از وسایل پرمصرف برقی در ساعات پیک استفاده نکنند تا شاهد قطعی برق و آب در سطح استان نباشیم. 

استاندار تهران بیان داشت: هنوز به حد بحران در آب نرسیده‌ایم، ولی نیاز به صرفه‌جویی است.